728 x 90

Проучване: „Броят на износените гуми на пътя е тревожно висок“

Според проучване, поръчано от Nokian, броят на износените гуми на пътя е тревожно висок. Шофьорите обикновено закупуват нови гуми когато дълбочината на протектора е сериозно увредена и представянето на гумите е силно засегнато. Експертите обаче са единодушни, сигурността следва винаги да бъде на първо място. Първокласните гуми предоставят нужната комбинация от безопасност и издръжливост. Безопасността

Според проучване, поръчано от Nokian, броят на износените гуми на пътя е тревожно висок. Шофьорите обикновено закупуват нови гуми когато дълбочината на протектора е сериозно увредена и представянето на гумите е силно засегнато. Експертите обаче са единодушни, сигурността следва винаги да бъде на първо място. Първокласните гуми предоставят нужната комбинация от безопасност и издръжливост.

Безопасността е от първостепенно значение за шофьорите при покупка на нови гуми. Други важни фактори са издръжливостта, разхода на гориво, и цената. Това стана ясно от проучването поръчано от Nokian (направено през март 2021 г. от агенцията за пазарни проучвания YouGov). Проучването е проведено в Германия, Северна Италия, Русия, Швеция и Финландия. Във всяка държава 1000 шофьори на леки автомобили, които са отговорни за покупката на гуми, са взели отговорили на въпросите.

Проучването показва, че повече от един на всеки четири шофьора ще закупи нови зимни гуми едва когато дълбочината на протектора достигне до минималната дълбочина определена по закон. Още повече, почти една четвърт от запитаните посочват, че биха купили нови гуми едва когато забележат, че характеристиките за безопасност са значително намалели. Тези данни не включват шофьори, които използват всесезонни гуми.

Директорът „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Мати Мори е притеснен от резултатите.

„Никога не трябва да износвате гумите си до краен предел. Дълбочина на протектора от 4 милиметра е разумният лимит когато да смените гумите си. Когато дълбочината на протектора падне под 4 милиметра, характеристиките на гумата значително се влошават, особено по отношение на предотвратяване на аквапланинг. Много плитката дълбочина на протектора също така повишава риска от пробиване.“

Цената на гумата обикновено е показател и за нейната издръжливост

Шофьорите трябва да вземат предвид целия експлоатационен живот на продукта. Цената винаги, дори и да е частично, се определя от използваните за производство материали. Първокласните гуми имат по-добри, по-издръжливи каучукови сплави и метални компоненти, отколкото по-евтините алтернативи. Например гумите за SUV и ванове на Nokian използват арамидни влакна, които подсилват страниците.

 „Въпреки всичко, износването на гумите не бива да бъде единственият критерий за избора Ви. Безопасността също е особено важна, а също и сцеплението на мокро и предотвратяването на аквапланинг.“, казва Мати Мори.

 „Шофьорите могат да увеличат безопасния експлоатационен живот на гумите си като сменят местата на предните и задните гуми. Това ще спомогне за равномерното износване на гумите. За жалост, смяната на местата на гумите е рядко срещана практика, въпреки, че това може да удвои пробега, който можете да изминете със съответния комплект гуми.“, казва той.

Правилното съхранение също може да подобри издръжливостта на гумите. Най-доброто място за съхранение на гумите Ви е хладно и сухо място, защитено от пряка слънчева светлина. Това е важно, тъй като проучването на Nokian Tyres показва, че повече от 75% от шофьорите съхраняват гумите си у дома. 21% от запитаните използват хотел за гуми, това е по-често срещано в Швеция, Германия и Италия, отколкото във Финландия и Русия.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт