728 x 90

Nissan Qashqai e-Power: Електрически, ама не съвсем

Ето как стоят нещата зад волана на най-новия модел в гамата на Qashqai Според маркетинговите послания на Nissan, задвижването e-Power означава един вид електрически автомобил, задвижван от бензинов двигател. Звучи малко странно, но в общи линии е вярно. За да няма заблуди – Qashqai e-Power е автомобил с хибридно задвижване. Тоест – разполага както с

Ето как стоят нещата зад волана на най-новия модел в гамата на Qashqai

Според маркетинговите послания на Nissan, задвижването e-Power означава един вид електрически автомобил, задвижван от бензинов двигател. Звучи малко странно, но в общи линии е вярно. За да няма заблуди – Qashqai e-Power е автомобил с хибридно задвижване. Тоест – разполага както с двигател с вътрешно горене, така и с електромотор, или по-точно – са два електромотора. Казано накратко, използваната още от 2016 година в Япония задвижваща система залага на сравнително мощен електромотор, който обаче черпи необходимата енергия не от контакта или от зарядната колонка, а от бензинов двигател. В случая на Qashqai японците са заложили на доста мощни задвижващи агрегати, с оглед на особеностите в предпочитанията на европейската публика. 1,5-литровият бензинов трицилиндров турбомотор с променлива степен на сгъстяване разполага с мощност от 158 конски сили. В зависимост от моментата нужда от обезпечаване с електроенергия, той работи с променливи обороти, като основните му режими на работа са 1800, 2400 и 4800 оборота в минута. Произведената от двигателя с вътрешно горене енергия отива към големия електромотор с мощност 190 к.с., а след това тя преминава през по-малкия електромотор (работещ като генератор) и през инвертора, и според това какво реши силовата електроника енергията отива или за задвижване на предните колела, или се съхранява в акумулаторната батерия с капацитет 2,1 киловатчаса. Звучи малко сложно, но в реални условия функционира добре, дори, ако трябва да бъда съвсем откровен – в пъти по-добре спрямо очакванията ми.

Електрическа тяга, бензинов звук

Истината е, че в опитите си да постигнат „пълно щастие“ от хибридните задвижвания доста производители вече натрупаха доста негативи на гърбовете си, тъй като повечето хибриди са наистина ефективни само в определени режими на работа, но общата равносметка показва, че предимствата им са реални само при определен тип употреба, която не винаги е реалистични с оглед на обстоятелствата. Или на по-прост език – на магистрала и при по-спортно каране хибридите имат предимства най-късно докато има заряд в батерията, след това разходът отива дори нагоре спрямо стандартен модел с ДВГ, а звуковият фон при ускорение нерядко напомня на подивяла центрофуга, която заплашва всеки момент да се пръсне и да изпрати частици от конструкцията си към необятния Космос. Да, правилно предполагате, имаме предвид голяма част от хибридите на Toyota, например, но не само тях. При Qashqai e-Power нещата изглеждат повече от добре – тягата при ускорение идва моментално, усеща се мощна и енергична, почти като при класически електромобил. Същевременно звукът от бензиновия агрегат никога, ама наистина никога не излиза на преден план по твърде натрапчив или дразнещ начин, дори на магистрала – а това е постижение, което заслужава само адмирации. Усещането от задвижването създава впечатление за забележителна хармония и това е чудесно – остава обаче безмилостният въпрос колко ефективен и икономичен е автомобилът в крайна сметка. Тук вече отговорът не е точно еднозначен. При оптимални условия за шофиране с ниска, до към средна скорост и по-скоро лежерни ускорения, разходът пада до пет на сто и дори под тази граница. При икономично каране е съвсем постижимо този автомобил да харчи 5-6 на сто, което е добро, макар и не феноменално постижение. Ако карате повече по магистрала или настъпвате газта малко повечко, разходът отива някъде между 6 и 8 на сто, което е добре, но, нека си го кажем направо, е точно толкова, колкото би харчил един сравним дизел, или повече.

Прочети още:
Haval Dargo: Всъдеход Made in China

Просторен, функционален и добре оборудван

Иначе Qashqai печели симпатии с качества, които вече познаваме – моделът е доста просторен, комфортен, и изключително добре оборудван. В тези отношения e-Power не носи никакви изненади, с изключение на още по-добрия в сравнение с останалите версии на модела акустичен комфорт.

Заключение:

Сложно звучащата на пръв поглед задвижваща технология на Nissan Qashqai e-Power върши работата си много добре – автомобилът има наистина нисък разход при икономичен стил на каране и умерен разход при стандартен тип каране с малко по-голям дял на пътуване по магистрала. Акустичният комфорт, чудесната тяга и енергичното ускорение превръщат e-Power в може би най-добрата алтернатива за задвижването на модела.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget