728 x 90

Пазарът на нови гуми в България със спад от 30% за 2020 г.

Продажбите на летни гуми са спаднали с 31.3%, на зимни гуми с 29.5%.

Пазарът на нови гуми за пътнически автомобили и микробуси в България през 2020 г. е намалял с 29.8% в сравнение с 2019 г. В същото време продажбите на летни гуми са спаднали с 31.3%, на зимни гуми с 29.5%, докато продажбите на всесезонни гуми са най-малко засегнати от ситуацията с коронавируса. При тях спадът е с 11.4%.

Ако резултатите в България се сравнят със страните от региона, очевидно е, че тенденцията за намаляване на продажбите е налице и в Сърбия, където има спад на пазара съответно с 16% спрямо 2019 г. Тази тенденция за намаляване на продажбите е засегнала и целия Европейски съюз, където пазарът на гуми се е свил с 12.1% в сравнение с 2019 г. Разглеждайки продажбите по категории, пазарът на летни гуми е намалял с 12.1%, на зимни гуми е намалял с 18.5%, но пазарът на всесезонни гуми се е увеличил с 6.7%.

Цифрите за предходните десет години са променливи, като има периодични възходи и спадове. Справка с данните от изминали години показва, че пазарът на гуми в България е нараствал между 2012 и 2017 г., но от 2017 г. насам постоянно намалява.

Търсенето на летни гуми с малки размери рязко намалява

При разглеждане на отделните категории в случая на летните гуми данните показват, че продажбите на гуми за пътнически автомобили през 2020 г. са намалели с 31%, на гумите за джипове с 30.4%, докато продажбите на гуми за микробуси са спаднали с 35% в сравнение с предходната година.

Според същите данни, разглеждайки размерите на гумите, можем да видим, че всяка инчова категория до 19-инчовите гуми е спаднала с повече от 20%, като същевременно намаляването е доста драстично в сегмента на по-малките размери (15 инча и надолу), където е повече от 40%.

Цялостен спад на пазара на зимни гуми

Пазарът на зимни гуми е намалял с 29.5% в сравнение с 2019 г. Това намаление е среднопретеглена стойност от 29.6% намаление на гумите за пътнически автомобили, 26.4% намаление на гумите за джипове и 31.8% намаление на гумите за микробуси.

Като разглеждаме размерите в инчове, можем да кажем, че продажбите на двата най-важни размера на пазара (15 и 16 инча) са намалели с 36.1% и 31.9%, но всяка инчова категория между 13 и 20 инча е загубила най-малко 20% от обема на продажбите си.

Пазар на всесезонни гуми

Пазарът на всесезонни гуми е спаднал с 11.4% през 2020 г. поради спада от 13.1% на гумите за пътнически автомобили и 14.5% на гумите за джипове. Реализираният обем продажби на гуми за микробуси е с 13.1% повече в сравнение с 2019 г.

Анализирайки разделението на инчове, не можем да установим ясна тенденция, тъй като загубата от продажби е между -8.5% и -48.5%. Ако трябва да споменем трите най-важни категории инчови размери – 14, 15 и 16 инча, загубата е съответно 17.7%, 48.3% и 38%.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт