728 x 90

Range Rover Sport получава нова върхова версия SV

    Новият Range Rover Sport SV е най-мощният и динамичен Range Rover Sport досега, съчетаващ отлична производителност с несравнимата проходимост, изтънченост и редуктивен дизайн на Range Rover. Наборът от подобряващи показателите технологии включва най-усъвършенстваната система на окачване в този клас и сензорна аудиосистема, която носи ползи за благосъстоянието. Модерният, луксозен шампион по мощност заема мястото си

    Новият Range Rover Sport SV е най-мощният и динамичен Range Rover Sport досега, съчетаващ отлична производителност с несравнимата проходимост, изтънченост и редуктивен дизайн на Range Rover. Наборът от подобряващи показателите технологии включва най-усъвършенстваната система на окачване в този клас и сензорна аудиосистема, която носи ползи за благосъстоянието.

    Модерният, луксозен шампион по мощност заема мястото си на върха на освежената гама Range Rover Sport, постигайки ново ниво на динамични възможности, спортен характер и уверено присъствие.

    Присъщ за високопроизводителната ефективност на новия Range Rover Sport SV, ексклузивният дизайн с подобрено управление на въздушния поток постига по-изявена и приземена естетика, с повсеместен избор на функционални олекотени и технически материали за усилване на високопроизводителните му възможности.

    Задвижван от нов 4,4-литров бензинов двигател MHEV V8 с двоен турбокомпресор, мощност 635 к.с. и 750 Нм въртящ момент – с 60 к.с. и 50 Нм повече спрямо 5,0-литровия V8 със суперчарджър на предишното поколение Range Rover Sport SVR – новият Range Rover Sport SV може да ускори от 0 до 100 км/ч за едва 3,6 секунди и да постигне максимална скорост 290 км/ч. CO2 емисиите са също с 15% по-ниски спрямо двигателя V8 с 575 к.с. на предишния модел.

    Тази изключителна производителност е възможна чрез комбинация от характеристики, които осигуряват намаляване на масата с до 76 кг, включително първата в света опция за 23-инчови джанти от карбонови влакна на сериен автомобил, карбоново-керамични спирачки (за първи път при Range Rover) и стандартно оборудвани аеродинамични подобрения като преден капак от карбонови влакна.

    Изразявайки философията на Range Rover за модерен лукс, новият Range Rover Sport SV първоначално ще бъде запазен за избрани клиенти в цял свят. Спецификацията SV EDITION ONE, възможна само по покана, представлява подбор на най-добрите комбинации от функции, цветове и покрития. Всеки Range Rover Sport SV EDITION ONE носи ексклузивна емблема на предния сплитер, централната конзола, протекторите на праговете и светлините от долната страна на външните огледала. Всеки Range Rover Sport SV EDITION ONE е вече разпределен към клиент на Range Rover.

    Джералдин Ингам, управляващ директор, Range Rover, казва: „Новият Range Rover Sport SV илюстрира философията на Range Rover не само като смела еволюция спрямо своя предшественик Range Rover Sport SVR, но и с персонализирания подход, който възприемаме към нашите най-взискателни клиенти.“

    Революционна динамика

    Системата на окачване 6D Dynamics на новия Range Rover Sport SV е най-усъвършенстваната в този клас, като въвежда за първи път в света комбинация от взаимносвързани хидравлични амортисьори, регулируеми по височина пневматични възглавници в пружините и контрол на накланянето напред. Тази революционна полуактивна система, която премахва необходимостта от конвенционални антиролбари, драстично намалява накланянето настрани и напред, за да поддържа почти хоризонтална позиция на каросерията по време на екстремно завиване и ускорение. Системата същевременно намалява масата, увеличава сцеплението и облагодетелства комфорта и финеса.

    Движейки се с между 10 мм и 25 мм по-ниско спрямо другите модели Range Rover Sport, в зависимост от избрания режим на шофиране, окачването 6D Dynamics на новия Range Rover Sport SV работи безпроблемно с набора от съвременни системи на шасито и окачването. Уникални SV настройки се прилагат към интелигентното задвижване на всички колела, кормилното управление на всички колела, векторното разпределение на въртящия момент при спиране, конфигурируемата динамика и активния заден блокиращ диференциал, за да се осигури по-ангажиращо изживяване зад волана, подобно на усещането при спортен автомобил – особено в напълно новия, избираем от водача режим SV.

    Ник Колинс, Изпълнителен директор Автомобилни програми, JLR, споделя: „Новият Range Rover Sport SV осигурява оптимално съчетание от превъзходна производителност, несравнима привлекателност, проходимост и изтънченост. Той е естествено допълнение към гамата на Range Rover Sport, което силно демонстрира експертния опит от световна класа на нашите специалисти по отношение на високите показатели.“

    Новият Range Rover Sport SV се отличава също със специално разработени компоненти на шасито, включително нова задна подрамка и нови връзки на окачването с ревизирана геометрия и съответствие. Новата кормилна рейка с електронно сервоусилване има най-бързото съотношение спрямо всеки Range Rover досега с цел подобрена пъргавина и усещане.

    За първи път при Range Rover са монтирани задни гуми с 305 секции, които са с 20 мм по-широки от предните гуми с 285 секции. Тази конфигурация, със стандартно оборудвани гуми Michelin Pilot Sport All Season 4, позволява динамична настройка на задната част, подобряваща сцеплението, стабилността и тягата. Повишената твърдост при търкаляне отзад помага също за осигуряване на незабавни реакции на кормилното управление.

    Демонстрирайки съвкупните предимства на тези технологии, новият Range Rover Sport SV е в състояние да развие странично ускорение над 1,1G с всесезонни гуми. Това представлява 22% увеличение в сравнение с предишното поколение Range Rover Sport SVR с летни гуми и е сравнимо със спортните автомобили, замислени за писта.

    Подобрявайки своята динамична способност на пътя, всеки нов Range Rover Sport SV се възползва от специално разработена високоефективна спирачна система, като клиентите могат да избират между стандартни технологии със смесени метали Dual-Cast и опционални карбоново-керамични спирачни технологии.

    Карбоново-керамичните спирачки, налични за пръв път при Range Rover, осигуряват най-добра спирачна ефективност с подобрена устойчивост на високи температури, по-дълъг експлоатационен живот и намаляване на общата необресорена маса с 34 кг в сравнение с подобрените железни спирачни дискове Dual-Cast, монтирани като стандартно оборудване на новия Range Rover Sport SV. Това намаляване на масата във всеки ъгъл на автомобила води до още по-отзивчиво управление, по-бързо ускорение и подобрено качество на возене.

    Независимо от избраната спирачна технология, уникалните 8-бутални предни спирачни апарати Brembo Octyma са най-големите, монтирани някога на Range Rover. Разработени ексклузивно за новия Range Rover Sport SV и оформени да допълват неговия редуктивен дизайн, спирачните апарати включват уникално разположение на буталата с кръстосана форма, за да увеличат максимално ефективността на спиране. Ексклузивните им цветове с възможност за персонализация включват жълт, червен, карбонов бронз и черен.

    За допълнително намаляване на масата клиентите на новия Range Rover Sport SV могат да изберат първите ултраолекотени 23-инчови джанти от карбонови влакна, монтирани на сериен автомобил. Налични като опция, тези иновативни джанти с пет двойни спици спестяват почти 9 кг във всеки ъгъл – общо 35,6 кг – в сравнение с конвенционалните 23-инчови лети алуминиеви джанти, водещи до подобрение в цялостната производителност, управление и качество на возенето. Невероятно леки, те са конструирани и тествани спрямо най-строгите стандарти за издръжливост и здравина – също като летите или кованите джанти на Range Rover.

    Увеличавайки максимално предимствата на подобрения динамичен хардуер на новия Range Rover Sport SV, водачите могат да усилят спортния характер на автомобила чрез натискане на новия бутон SV Mode на волана. Стъпка напред спрямо съществуващия Динамичен режим на Range Rover Sport, SV Mode оптимизира кормилното управление, 8-степенната автоматична скоростна кутия, реакцията на горивния дросел, изпускателната система и окачването 6D Dynamics – включително снижава височината на возене с допълнителни 15 мм – за да осигури възможно най-динамичното и завладяващо изживяване. SV Mode позволява също да се активира насочената към пистите програма за контрол на стабилността TracDSC за водачите, които желаят да изследват по-свободно динамичния баланс на новия Range Rover Sport SV.

    Подпомагащият високата производителност екстериорен дизайн на новия Range Rover Sport SV включва ексклузивна предница с подобрено управление на въздушния поток, обновен профил на долните странични части на каросерията и функционален четворен ауспух с накрайници от карбонови влакна за активната изпускателна система като фокусиращи вниманието елементи на задната част. Детайлите от карбонови влакна върху надписа Range Rover, ребрата на предната броня, рамката на решетката, въздушните отвори на предния капак и отстрани могат да бъдат допълнени с видимо покритие на централната секция на капака от карбонови влакна.

    Проф. Гери Макгавърн, Главен творчески директор, JLR, коментира: „Изчистеният, редуктивен дизайн на новия Range Rover Sport SV подчертава неговите впечатляващи пропорции и спортен характер.“

    Вътре в купето ексклузивните седалки SV Performance, облицовани със сатинирани карбонови влакна, се отличават с интегрирани подглавници, по-изявени странични опори и осветено лого SV на облегалките. Наличен е нов интериор Ultrafabrics PU с лек, безшевен, 3D плетен според формата текстил. Първите в света полупрозрачни, с осветени ръбове, пера за смяна на предавките са разположени зад волана, който е с по-изразени положения за палците, а черната керамика върху скоростния лост на централната конзола създава приятно усещане при допир.

    Постигайки още по-силно усещане за свързаност, новият Range Rover Sport SV въвежда седалка за тялото и душата – Body and Soul Seat (BASS), многоизмерно аудио изживяване, допринасящо за благосъстоянието, което позволява на пътниците на предните седалки да усетят звука. Това е първият сериен автомобил, който интегрира тактилна аудосистема от лидера в бранша SUBPAC – технология, използвана от най-добрите в света звукозаписни изпълнители и композитори.

    С интегриране на оптимизиращия AI софтуер на SUBPAC и преобразуватели, разположени спрямо гърбовете на пътниците отпред, седалките за тялото и душата анализират медията в реално време, генерирайки аудио вибрации с висока прецизност, за да се създаде най-ангажиращият и поглъщащ звук в автомобила. Тази система работи в комбинация с аудиосистемата Meridian Signature с 29 високоговорителя и мощност 1430 W.

    Освен потапяне в музиката, програмите за уелнес на седалките BASS могат да помогнат за по-доброто психическо и физическо благосъстояние на пътниците отпред в новия Range Rover Sport SV, като повлияят на вариабилността на сърдечната честота (HRV) – промяната във времето между всеки удар на сърцето. Високи стойности на HRV са показателни за по-ниски нива на стрес и повече спокойствие.

    Създадени в сътрудничество с Националния център за проектиране на транспорта към университета на Ковънтри и Школата за медии и сценични изкуства, шест специално разработени програми – Relax, Calm, Balance, Focus, Energize и Wake Up – могат да повлияят върху HRV на пътниците. Проучванията показват, че те спомагат за намаляване на тревожността или за подобряване на когнитивните реакции.

    Въвеждането на SV носи подобрения в гамата на Range Rover Sport

    Освен въвеждането на новия Range Rover Sport SV, гамата получава редица обновявания, включително нов plug-in електрически хибрид с увеличен електрически пробег и интеграция на информационно-развлекателната система Pivi Pro от най-ново поколение.

    Производителността и ефективността са подобрени с обновен plug-in електрически хибриден силов агрегат – новия P550e, който замества P510e и предлага електрически пробег до 121 км за по-бързи и по-спокойни пътувания, както и CO2 емисии от 15 г/км.

    Новият електрически хибрид P550e с нова настройка на трансмисията се присъединява към широката гама силови агрегати на Range Rover Sport. Когато е съчетан с 3,0-литровия 6-цилидров бензинов двигател Ingenium, електрическият хибрид произвежда 550 к.с. и 800 Нм въртящ момент.

    Подобрените електрически мотор и трансмисия правят електрическия хибрид по-отзивчив от всякога, намалявайки времето за достигане до 100 км/ч с 5,0 секунди само с електрическа енергия. Използвайки и двата енергийни източника, P550e може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди спрямо 5,4 секунди преди.

    Освен това P530 V8 използва технологията „мек хибрид“ – Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), за първи път. Системата MHEV предоставя увеличена ефективност, като събира енергията, освобождавана при намаляване на скоростта и спиране, и подобрени реакции, тъй като запазената енергия се използва отново при ускоряване. В съчетание с другите предимства на системата, включително по-плавна работа на функцията start/stop, тези качества подобряват CO2 емисиите.

    Красиво изработеният и минималистичен интериор на Range Rover Sport е обогатен и с нови интуитивни технологии. Съчетавайки безпроблемна свързаност и най-новия сензорен екран, информационно-развлекателната система Pivi Pro осигурява интуитивен контрол за всички автомобилни функции чрез елегантния 13,1-инчов стъклен дисплей.

    Новите странични ленти с лесни за използване плъзгачи за силата на звука и климатика осигуряват незабавно и прецизно пряко управление на ключовите функции, независимо какво меню е на екрана, и приблизително 80% от задачите могат да бъдат изпълнени с две докосвания на началния екран. Хаптичната обратна връзка осигурява допълнително сетивно усещане и комуникация с потребителя.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт