728 x 90

Чисто новият Opel Astra е с френски дух, но немска сглобка

За пореден път сглобена у дома в Рюселсхайм, шестата итерация на популярната Astra на Opel носи всички съставки, които могат да се противопоставят на гигантите в този клас.

Един от най-модели в изключително конкурентния компактен сегмент в Европа преминава към следващо поколение, внасяйки изцяло нов дизайн отвътре и отвън, заедно с изцяло нова платформа. За пореден път сглобена у дома в Рюселсхайм, шестата итерация на популярната Astra на Opel носи всички съставки, които могат да се противопоставят на гигантите в този клас: Golf, Focus, Megane и Octavia.

Няма как да не започнем с общата платформа EMP2, споделена с Peugeot 308, тъй като и двете марки са част от Stellantis – четвъртият по големина производител на автомобили в света. Въпреки че основите им са доста сходни, дизайнерите са свършили чудесна работа при разграничаването на двата компактни хечбека. Френската версия използва по-смел подход, докато немският братовчед залага на по-изчистен външен вид.

Нека поговорим за размера. Новата Astra е удължена с четири милиметра спрямо предишното поколение и сега е с дължина 4 374 мм. Въпреки че общата дължина едва се е променила, междуосието е удължено значително с 13 мм до 2,675 мм чрез скъсяване на предния надвес. Широчината се е увеличила доста до 1860 мм или с около 51 мм. Opel дори казва, че хечбекът има форма подобна на купе, но се съмняваме мнозина да са съгласни с това твърдение.

Подобно на екстериора, кабината е голямо отклонение от Astra K, като основната философия е на възможно най-голямо премахване на бутони. Все още има налице преки пътища за често използвани функции, но повечето от настройките са достъпни чрез 10-инчовия сензорен екран на информационно-развлекателната система. Вляво от него, пред очите на шофьора, напълно цифров инструментален клъстер има същия размер.

Както бихте очаквали от съвсем нов автомобил, новият хечбек от С-сегмента на Opel е пълен с технологии. Той получава матричната LED технология за фаровете от Insignia с 84 светодиода на фар. Предлага се круиз контрол със спиране до покой, както и хед-ъп дисплей и 360-градусова камера.

Opel не дава всички подробности за силовите агрегати, но можете да очаквате гамата на практика да бъде идентична с тази на Peugeot 308. Германската марка потвърждава, че Astra ще се предлага с избор oт бензинови и дизелови агрегати с мощност варираща от 110 к.с. до 225 к.с. За първи път ще бъде налична плъг-ин хибридна система, която ще се предлага в две конфигурации. В зависимост от задвижването ще се предлагат шестстепенна ръчна и осемстепенна автоматични скоростни кутии.

Като финална бележка заслужава да се спомене, че това ще бъде последната Astra с двигател с вътрешно горене в Европа, като се има предвид, че Opel се кани да използва само EV задвижване на Стария континент от 2028 г.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт