728 x 90

Ford Explorer стъпва на МЕВ платформата на Volkswagen

    Това е първият от очакваната поредица електромобили, базирани на модулната платформа на VW Сътрудничеството между Ford и Volkswagen продължава с пълна сила. След новото поколение на Tourneo Connect, което се базира изцяло на техниката на последната генерация на VW Caddy, както и след появята на изцяло новия Amarok, който от своя страна е технологичен близнак

    Това е първият от очакваната поредица електромобили, базирани на модулната платформа на VW

    Сътрудничеството между Ford и Volkswagen продължава с пълна сила. След новото поколение на Tourneo Connect, което се базира изцяло на техниката на последната генерация на VW Caddy, както и след появята на изцяло новия Amarok, който от своя страна е технологичен близнак на Ford Ranger, сега идва ред на първия модел на Ford, базиран на модулната платформа за модели с изцяло електрическо задвижване на Volkswagen, известна с означението МЕВ.

    Става дума за модел, носещ популярното име Explorer, който в най-новата си генерация обаче представлява електрически SUV от компактен клас, за разлика от продавания все още под същото име петметров всъдеход с PHEV задвижване. Интересно е да се отбележи, че външно моделът трудно би могъл да бъде разпознат като технологичен близнак на VW ID.4 например – предната част със затворена решетка и характерна форма на светлините, по желание предлагани с матрично LED-технология е решена в изцяло нов стил, който тепърва ще се вижда при редица нови модели на Ford. Профилът и задницата също са коренно различни от това, което сме виждали при досегашните модели, базирани на тази платформа.

    Прочети още:
    Volkswagen отпразнува премиера на електрическия си флагман ID.7 в България

    Промени в интериора и големи разлики с Volkswagen

    За задвижването ще се предлагат няколко варианта, по-достъпните от които са със синхронен електромотор на задния мост, като тук опциите за мощност са 170 и 286 конски сили. Топмоделът ще има и още един електромотор, този път асинхронен, който отговаря за задвижването на предния мост. Мощността на най-силната версия е 340 к.с. В зависимост от конкретния пазар, моделът ще се появи в Европа в края на тази или в началото на идната година.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт