728 x 90

Рязката инфлация превръща икономичните автомобили в луксозни стоки

    Цените на новите автомобили са по-високи от когато и да е в историята, което води със себе си редица проблеми за бъдещите купувачи. Едно време притежаването на нисък клас автомобил беше въпрос на пресметливост и опростеност, повлияни от ниските разходи и минималното оборудване. Това обаче водеше до висока надеждност и бързи ремонти. В последните години,

    Цените на новите автомобили са по-високи от когато и да е в историята, което води със себе си редица проблеми за бъдещите купувачи.

    Едно време притежаването на нисък клас автомобил беше въпрос на пресметливост и опростеност, повлияни от ниските разходи и минималното оборудване. Това обаче водеше до висока надеждност и бързи ремонти. В последните години, за съжаление, се наблюдава една тревожна статистика – средната цена на новите автомобили стремглаво нараства, а изборът от базови и опростени модели е напът да изчезне напълно. Сигнал за това са статистиките на ADAC и DAT в Германия, които внимателно изследват нарсатването на цените в Германия през последните години.

    Невиждан ръст в цената

    Според анализите, средната цена на нов автомобил през 2012 г. е била 26 780 евро, докато днес тя е скочила до цели 40 570 евро. Това е ръст в рамките на 51,5%, което е огромна разлика, особено що се отнася до малките и евтини модели. Те са на път да изчезнат и заради все по-стриктните норми за безопасност, които водят до неимуверното поскъпване на крайния продукт и обезсмислянето на целия сегмент. Масово най-базовите двигатели и оборудвания отпадат за сметка на по-мощните и по-добре оборудвани версии на моделите, което респективно води до осезаемо повишаване в базовата цена. За сравнение, преди година се предлагаше базова версия на VW Golf, която разполагаше с 90 к.с. и стартова цена от малко над 40 000 лв. В момента най-евтиният Golf започва от близо 60 000 лв. и предлага 130 к.с. За мнозина тези ползи са добре дошли, но за купувачите, които не търсят мощност и комфорт, а искат просто и евтино предвижване тези модели престават да бъдат в границите на рентабилното.

    Ръста в доходите не може да смогне на инфлацията

    За предходните 2 години, ръстът на доходите в Германия е около 6 процента, което изобщо не се и доближава до реалността при автомобилите. Желаещият да се наложи при електромобилите Ford Mustang Mach-E започна продажбите си през 2021 на цена от 46 900 евро, а в момента струва с 16 000 евро повече за същия базов модел. Това нарастване от над 25%, което трудно може да бъде превъзмогнато от мнозина потенциални купувачи. Статистиката сочи сходни данни за увеличение на цените при множество модели от всички класове, като на места увеличението в рамките на година е над 30%. В комбинация с цялостното поскъпване на начина на живот, увеличените разходи и др., множество потенциални купувачи споделят, че вече не могат да си позволят притежаването на нов автомобил.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт