728 x 90

MWM Spartan е електрически УАЗ със 161 к.с. и пробег от 150 км

Използвайки добрия стар руски джип УАЗ Hunter като база, чешката компания MW Motors предлага изцяло електрическия Spartan, следвайки тенденцията за превръщане на стари автомобили в електромобили. Електромодът, както наричат подобни конверсии, беше обявен в началото на 2020 г., но пандемията забави пускането на пазара за повече от година. За тези, които не са запознати с

Използвайки добрия стар руски джип УАЗ Hunter като база, чешката компания MW Motors предлага изцяло електрическия Spartan, следвайки тенденцията за превръщане на стари автомобили в електромобили. Електромодът, както наричат подобни конверсии, беше обявен в началото на 2020 г., но пандемията забави пускането на пазара за повече от година.

За тези, които не са запознати с руската автомобилна история, произходът на УАЗ Hunter датира от 1971 г., когато е пусната военната машина УАЗ-469. Оттогава тя е продала повече от два милиона бройки в 80 държави, благодарение основно на своите издръжливост и офроуд възможности.

MWM Spartan запазва повечето от оригиналните части на UAZ, без двигателя. Дизайнът може да се отличи с новата изцяло покрита решетка с вертикални прорези в стил Jeep (вместо хоризонтални) и цифровия панел с инструменти на таблото.

Под предния капак има чисто нов електромотор, произвеждащ 161 к.с. и 600 Нм въртящ момент. Това може да не звучи като много, но е подобрение спрямо оригиналния 2.7-литров атмосферен двигател, който генерира 126 к.с. и 210 Нм въртящ момент. Въпреки електрическото преобразуване, автомобилът запазва 5-степенната ръчна скоростна кутия и максималната скорост от 130 км/ч.

Литиево-йонната батерия е защитена във водоустойчив корпус и има капацитет 62.16 кВч, като осигурява пробег от 150 км. За по-дълги пътувания има опция от 90 кВч батерия срещу допълнително заплащане. Благодарение на електрическото задвижване и батерията, брутното тегло на офроудъра е увеличено до 1966 кг.

MWM Spartan вече се продава на цена от 39 900 евро, както в конфигурации за ляво, така и за дясно движение. Въпреки че това не е евтино за спартански офроудър, като се има предвид, че трябва да платите допълнително за неща като твърдия покрив, антикорозионната обработка и заключването на задния диференциал, машината все пак е много по-евтина от подобни преобразувания на Defender, Bronco и G-класа.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт