728 x 90

Ветеранът Себастиан Льоб с Ford Puma спечели първото състезание с хибриди във WRC

Себастиан Льоб спечели първата победа за Ford Puma Rally1, първата победа в историята на WRC с хибриден автомобил, първата си победа с автомобил, различен от Citroen, и първата си победа в тандем с новата навигаторка Изабел Галмиш. Пилотът на M-Sport, който след рали „Дакар“ пристигна директно от Саудитска Арабия в Монте Карло, единствен поддържаше темпото

Себастиан Льоб спечели първата победа за Ford Puma Rally1, първата победа в историята на WRC с хибриден автомобил, първата си победа с автомобил, различен от Citroen, и първата си победа в тандем с новата навигаторка Изабел Галмиш. Пилотът на M-Sport, който след рали „Дакар“ пристигна директно от Саудитска Арабия в Монте Карло, единствен поддържаше темпото на настоящия световен шампион Себастиан Ожие и на новия му навигатор Бенямин Вейа (Toyota), но се нуждаеше и от известна доза късмет, за да вземе 80-ата си победа във WRC.

В събота Ожие се откъсна на 21,1 секунди пред Льоб, а тази сутрин авансът му достигна 24,6 два етапа преди края. В предпоследната отсечка обаче пилотът на Toyota спука гума, което върна деветкратния световен шампион на лидерската позиция. Финалните 14 километра трябваше да решат изхода от надпреварата и те се оказаха недостатъчни, за да може Ожие да си върне първото място. Французинът направи фалстарт в „пауърстейджа“, но дори и без добавените 10 секунди щеше да остане на пет десети зад Льоб.

Крейг Брийн направи много зряло тактическо каране и качи и втория автомобил на M-Sport на подиума. По този начин ирландецът можеше да излезе начело в шампионата, тъй като нито Льоб, нито Ожие ще карат с пълна програма този сезон, но четвъртият Кале Рованпера (Toyota) го изпревари в точките благодарение на победата си в „пауърстейджа“. Перфектният дебют на Puma Rally1 завърши Гъс Грийнсмит, който се пребори за петото място въпреки проблемите с двигателя в събота сутринта. 

Четвъртият пилот на британския тим Адриан Фурмо отпадна след зловеща катастрофа в петък, но неговите проблеми бяха нищо в сравнение с драмите в Hyundai. Единствено Тиери Нювил завърши подобаващо състезанието от тримата заводски пилоти на марката, но заради повреда в преден десен амортисьор белгиецът трябваше да се задоволи с петото място на финала. Съотборниците му Ойт Танак и Оливер Солберг не завършиха.

Toyota също понесе сериозни загуби в битката край Княжеството заради Елфин Еванс и Такамото Катсута, които катастрофираха в съботния ден. Ожие и Рованпера обаче се представиха на ниво, като финландецът започна колебливо, но постепенно вдигна темпото и се изкачи до четвъртата позиция.

M-Sport оглави класирането при производителите благодарение на победата на Льоб и третото място на Брийн. За британския тим това бе първи успех от 2018 г., когато Ожие стана шампион с Fiesta WRC.

Настоящият шампион във WRC2 Андреас Микелсен (Skoda Fabia Rally2 Evo) започна сезона с победа във втората по сила категория, завършвайки седми в генералното класиране. Зад него челната десетка допълниха Катсута, Ерик Каис (Ford Fiesta Rally2) и Николай Грязин (Skoda Fabia Rally2 Evo). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Вторият кръг във WRC е в Швеция и стартира на 24 февруари.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *