728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Mitsubishi Galant AMG Type 1 или как AMG изневери на Mercedes-Benz

AMG е синоним на Mercedes и има основателна причина за това. Основана през 1967 г., компанията прекарва повече от 30 години в състезания и тунинг на автомобили от немската марка, преди Daimler да направи разумното решение да сформира бранд с името AMG. Но преди Mercedes да поеме почти цялостен контрол над дивизията, AMG е свободен

AMG е синоним на Mercedes и има основателна причина за това. Основана през 1967 г., компанията прекарва повече от 30 години в състезания и тунинг на автомобили от немската марка, преди Daimler да направи разумното решение да сформира бранд с името AMG.

Но преди Mercedes да поеме почти цялостен контрол над дивизията, AMG е свободен да работи с други марки и понякога прави точно това, което води до доста интересни проекти. Един такъв определено е изключително редкият Mitsubishi Galant AMG Type 1. Създаден през 1990 г., конкретният автомобил от снимките се намира в Хонгконг и е един от 500 автомобила, изобщо произведени. В момента се предлага от аукционния уебсайт Collecting Cars.

Преди да го добавите към колекцията си, трябва да сте наясно, че колата няма нищо общо с други AMG продукти от тази ера. Вместо атмосферен V8 с голяма кубатира, това AMG има четирицилиндров атмосферен двигател, който изпраща мощността си към предните колела посредством 5-степенна ръчна кутия.

Прочети още:
BMW Classic - поглед към корените на марката с някои от най-големите ѝ хитове

2.0-литровият двигател 4G63 е бил оборудван с нови бутала за по-висока компресия, а разпределителните валове имат гърбици с нови оформления. Титаниеви клапанни пружини, нови всмукателни и изпускателни системи и ревизирано ECU са достатъчни за мощност от 168 к.с. Това със сигурност не звучи много в наши дни, но е доста адекватно постижение за 1990 година и то без турбо. Освен това ограничителят на оборотите идва при чак 8000 об/мин.

И въпреки че Galant не е толкова красив или отличителен като Mercedes 190, например, той не изглежда никак зле. Качен е на готини 15-инчови джанти. Има AMG баджове отпред и отзад и върху калниците и капачките на джантите. За да обобщим, това може да не е най-бързата или най-шумната кола, която носи емблемата на AMG, но може да привлече повече интерес от всеки друг модел от дивизията.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *