728 x 90

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV е преход от спортно минало към електрическо бъдеще

Eclipse Cross изглежда различно и веднага залепва погледите върху себе си.

Спомнете си един от главните герои в „Бързи и яростни“. Не говоря за актьори, става дума за наистина важните във филма – автомобилите. Спортна стойка, голям спойлер, цвят лайм и най-прекрасният саунд на двигател – това е Mitsubishi Eclipse, което в Щатите между 1990 и 2011 г. има статут на икона. Сега обаче, 10 години по-късно, е времето на SUV и към канонизираното име има добавено едно Cross, а и едно PHEV. Това е последният модел на японския производител и е допълнително модернизиран с plug-in хибридно задвижване.

Без значение дали ни харесва, животът за този кратък период промени тотално приоритетите и модата при колите. Ако търсим нещо общо между двата едноименни модела с 10 години разлика във възрастта, то се свежда само до ексцентричния дизайн и уменията на японските инженери. При съвременната уравниловка между идеите на повечето производители за SUV, Eclipse Cross изглежда различно и веднага залепва погледите върху себе си. Повдигната фигура на кросоувър, спортен силует с голям заден спойлер, оригинални форми на всеки детайл – това е актуален дизайн, който днес по правило привлича. Колата е компактна (съвсем малко над 4,5 метра) и е удобна както за града, така и за дълъг път.

Само японските факири знаят как са успели да вкарат в този ограничен обем голям двигател, два електромотора, батерия, автоматична трансмисия, добро 4х4 задвижване и пак да остане място за петима в купето. Багажникът предлага прилична вместимост от 359 литра, а и задната седалка е сравнително удобна, макар че едър мъж трудно ще се вмести там.

Все пак важното в този нов вариант на модела е хибридното задвижване. В реални  условия на експлоатация – с градско шофиране, на дълъг път и магистрала – съвсем спокойно изминах над 50 километра само на ток. Мога да избирам между различни режими – комбиниран, ЕV или пък бензин и да запазя заряда за по късно. Преминаването от един режим на друг става неусетно. Моторите поотделно не впечатляват с мощност, но когато искам рязко да ускоря, заработват в чудесна хармония. Бензиновият е малко странен за тези дни – голям 4-цилиндров с работен обем 2360 cм³, без турбо, с максимална мощност 128 к.с. Предният eлектромотор ни дава 82 к.с., а задният – 95 к.с. Общата системна мощност, която не се изчислява с просто натрупване, е 188 к.с., а литиево-йонната акумулаторна батерия има капацитет 13,4 кВтч. Така тежащото 1900 кг SUV ускорява до 100 за 10,9 сек., а максималната скорост е 162 км/ч.

Прочети още:
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Q4: звездна четворка

Вариантите за зареждане на батерията са два – бързо, на обществена станция с прав ток, където е необходим около половин час за вдигане на заряда до 80 процента. Аз заредих колата вкъщи на нормален домакински контакт за приблизително пет часа. Когато в батерията има достатъчно енергия, потеглянето става изцяло на ток. Когато не натискаме педала на газта до дупка, Eclipse Cross PHEV често изключва своя ДВГ и по този начин се намалява разхода на гориво. Рекуперирането на енергия при спиране може да бъде с различен интензитет, който мога да определям с лостчетата до волана. Това също удължава пробега. Каталожният разход на гориво е около 2 л/100 км, което, както знаем, е трудно осъществимо. Той се постига само за първите 100 км каране, при които повече от половината се минават само на ток и в най-подходящи условия. Реалният среден разход, който аз направих за цял дълъг уикенд, в комбиниран режим и разнообразни условия, бе 6,4 л бензин за 100 км пробег.

Това Mitsubishi не е поредното паркетно малко джипче, което в мека кал започва да буксува. Разполага с добре работещо задвижване на двата моста S-AWC (Super All Wheel Control). Режимите на управление, между които можем да избираме, са общо пет – Eco, Normal, Lock, Snow и Sport и го превръщат в сериозен високопроходим автомобил. Хибридният модел печели симпатии и с неща, които вече познаваме добре от стандартните варианти на Eclipse Cross – открояваща се сред масата външна стилистика, сполучлива ергономична концепция в интериора, удобни седалки и добър комфорт на возене. Оборудването включва всички важни системи за сигурност и удобство, които са ни необходими. Изненадващо е колко богато е базовото ниво – Система за ограничаване

 на опасността от удар отпред, с функция за разпознаване на пешеходци (Forward Collision Mitigation system); Система за предупреждение при напускане на пътната лента (Lane Dеparture Warning); Автоматично превключване на къси/дълги светлини; Система за активен контрол на завиването и др. В момента на промоционални цени са автомобили с две специални нива на оборудване – DIAMOND за 83 990 лв. и DIAMONT+ за 86 990 лв.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *