728 x 90

Microlino 2.0 – Бъдещето на градската мобилност?

На IAA 2021 в Мюнхен производителят на електрически скутери Micro обяви начало на серийното производство на своя електрически микроавтомобил Microlino. Двуместният автомобил с предна врата, който е дълъг 2,52 метра, широк 1,47 метра и висок 1,50 метра, напомня на BMW Isetta от 50-те години, който се произвеждаше по лиценз на италианския производител на хладилници и

На IAA 2021 в Мюнхен производителят на електрически скутери Micro обяви начало на серийното производство на своя електрически микроавтомобил Microlino. Двуместният автомобил с предна врата, който е дълъг 2,52 метра, широк 1,47 метра и висок 1,50 метра, напомня на BMW Isetta от 50-те години, който се произвеждаше по лиценз на италианския производител на хладилници и автомобили Rivolta. Производството на Microlino трябваше да започне през 2021 г., но стартът се отложи и сега вече моментът дойде: въпреки всички настоящи трудности с веригите за доставки, Microlino все още възнамерява да произведе 1500 копия тази година.

А швейцарците явно ще спазят обещанието си към дългогодишните си привърженици. Първите произведени бройки ще са в специална серия Pioneer, запазена за всички, които са предплатили при излизането на първия прототип преди 6 години. Също така и за тези, които редовно са участвали в проучванията или са допринесли за развитието на проекта. Всеки модел от серията Pioneer е завършен в Atlantis Blue или Torino Aluminium. Сгъваем покрив, преносими Bluetooth високоговорители и комбинация от веган кожа и алкантара характеризират интериора. Стартовата серия е ограничена до 999 бройки, всяка една от които със съответна номерация в интериора. И всяка кола се доставя с Micro E-Scooter.

Pioneer Series: Какво е различното?

Първите клиенти са само от Швейцария. Следват германците. Според Automobilwoche първите автомобили трябва да бъдат доставени през октомври. Другите пазари ще трябва да изчакат поне до 2023 г. за Microlino. Цената за специалния модел Pioneer е 20 990 франка (в момента се равняват на почти 44 000 лева) в Швейцария и 18 500 евро в Германия. Все още се обещават около 12 500 евро като базова цена за останалите европейски пазари. Точните цени за всяка страна ще бъдат обявени едва при съответното пускане на пазара, но предвид нарастващите цени за доставка на материали не е изключено и поскъпване. Ще има три стандартни линии на оборудване: Urban, Dolce и Competizione. LED светлините и отоплението са стандартни за всички. Базовият модел Urban се предлага само в оранжево или бяло и само с малката батерия от възможни 3 размера, а люк на покрива не може да бъде поставен.

Ретро-старо или ретро-готино?

Dolce и Competizione ще бъдат налични от края на 2022 г. или началото на 2023 г., всеки ще се доставя допълнително оборудван със сгъваем покрив и спортен режим, както и веган кожа на волана и широка LED светлинна лента на предната врата. Dolce е предназначен да изглежда по-ретро с ярки цветове, като синьо, червено и мента, и може да се комбинира с всяка батерия. Competizione поема готината част с матови покрития, като Gotham Anthracite, и се предлага със средната или голямата батерия.

Фейслифт още преди старта?

Поради промяна в европейските изисквания за безопасност Microlino 2.0 ще се отличава от прототипа си по разширената следа отзад, подсилената самоносеща каросерия, както и по задвижването, което ще се осигурява от напълно обновени електрически мотори. Твърди се, че синхронният двигател с постоянен магнит работи с 15 процента по-ефективно от предварително планирания и показва по-добра крива на мощността. Той доставя 89 Нм и има мощност 12,5 киловата. С тези 17 к.с. двуместният автомобил достига максимална скорост от 90 км/ч, което е достатъчно за дясната лента на магистралата. В зависимост от батерията тежащото от 496 до 513 килограма автомобилче ускорява от нула до 50 км/ч за пет секунди. Размерите на батериите са 6, 10.5 и 14 кВтч. Пробегът ще бъде съответно 91, 177 и 230 км.

Разликата е в детайлите

Най-забележителните дизайнерски промени спрямо прототипите могат да се видят в областта на прозорците: покривът, който има контрастен цвят, сега започва в основата, а не в края на прозорците. А-колоната също е по-тясна. Нова е и LED светлинната лента в средата под надпис Micro. Вместо първоначално планирания полусгъваем покрив Microlino 2.0 може да получи класически сгъваем покрив, ако желаете. Други отличителни белези на малкия чаровник са липсата на дръжка за отваряне на вратата, фаровете, които са интегрирани в страничните огледала, и различната следа на предния и задния мост.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт