728 x 90

Започна същинската строителна работа по трите нови метростанции от Линия 3 на метрото

Започна същинската строителна дейност по 3-километровия участък „ж.к. „Хаджи Димитър“ – ж.к. „Левски“ на Третата линия на метрото. Над 80 процента от подземните мрежи са преместени, което е огромна по обем работа и започна изграждането на шлицови стени. Участъкът до „Левски Г“ е заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост. Планът още не

Започна същинската строителна дейност по 3-километровия участък „ж.к. „Хаджи Димитър“ – ж.к. „Левски“ на Третата линия на метрото. Над 80 процента от подземните мрежи са преместени, което е огромна по обем работа и започна изграждането на шлицови стени.

Участъкът до „Левски Г“ е заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост. Планът още не е отворен и финансирането до момента е изцяло с общински средства. За участъка през „Слатина“ все още няма одобрението на Министерски съвет за изменението на Общия устройствен план.

Участъкът през „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ се финансира над 50% от бюджета на общината. Очакванията са, че със завършването на Третата линия над 50 процента от пътуванията с градски транспорт в София ще се извършват от метрото.

По разширението през район „Подуяне“ се работи активно от началото на пролетта. Изгражда се участък от 3 км („ж.к. „Хаджи Димитър” – ж.к. „Левски”)  с 3 метростанции, като се изпълняват същинските строителни дейности и по трите метростанции. Участъкът „Ж.к. „Х.Димитър“ – ж.к. „Левски“ е заложен в Плана за възстановяване и устойчивост с 217.5 млн. лв. Досега финансираме строителството с общински средства.

Към момента са обособени три строителни площадки. Създадени са временни организации на движението в зоните около тях с цел нормално и безопасно придвижване на пешеходците и автомобилите. Максималната дълбочина на метростанциите и на участъковите тунели е 15 метра.

Участъкът от 3 км е изцяло подземен. Първата станция е МС „Стадион „Георги Аспарухов”. Тя е разположена под южното пътно платно на бул. ”Владимир Вазов”, на кръстовището на булеварда с улиците „Васил Кънчев” и „Река Велека”. Метростанцията има голям вход с 3 ескалатора от страната на стадиона и втори вход в северния тротоар на булеварда.

Прочети още:
БДЖ пусна два допълнителни нощни влака София-Бургас за летния сезон

Втората станция МС „Тракия“ е разположена източно по бул. „Владимир Вазов”, на кръстовището му с ул. „Витиня” до южното платно на булеварда. Западните входове са свързани със съществуващия подлез под булеварда до ул. „Слатинска река” и ще обслужват ж.к. ”Сухата река” и ж.к. ”Левски”. Северният и източният вход ще обслужват съответно индустриалната зона и жилищните райони около ул. „Рилска обител”.

Третата станция МС „Владимир Вазов” е разположена под северното платно на бул. „Владимир Вазов” в района на кръстовището му с ул. „Станислав Доспевски” между ж.к. „Левски В” и „Левски Г”, където се планира и буферен паркинг.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *