728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Mercedes Vision EQXX е най-ефективната и аеродинамична кола в историята на марката

След месеци предварителни изображения, концепцията Mercedes-Benz Vision EQXX най-накрая е тук, представяйки върха в ефективността за немската марка. Предстои и производствена версия. Впечатляващата ефективност на концепта EQXX му позволява да измине над 1000 километра с едно зареждане. Това би било достатъчно да отидете от Берлин до Париж без да е необходимо да зареждате седана с

След месеци предварителни изображения, концепцията Mercedes-Benz Vision EQXX най-накрая е тук, представяйки върха в ефективността за немската марка. Предстои и производствена версия.

Впечатляващата ефективност на концепта EQXX му позволява да измине над 1000 километра с едно зареждане. Това би било достатъчно да отидете от Берлин до Париж без да е необходимо да зареждате седана с ретро нотки. Mercedes твърди, че средностатистическият американски шофьор ще трябва да презарежда автомобила само два пъти месечно.

Mercedes не разкрива капацитета на батерията на EQXX, освен че цифрата е по-малка от 100 киловатчаса. Компанията обаче изтъква няколко впечатляващи подробности за пакета батерии. Той има 50 процента по-малък обем и е с 30 процента по-лек от този в серийния EQS. Максималното напрежение на системата е 900 волта. Батерията и рамката, която го носи, тежат около 495 килограма.

Мощността идва от електрически двигател, който генерира 201 конски сили. Mercedes обяснява, че задвижващият агрегат е толкова ефективен, че 95 процента от енергията се озовава на колелата за задвижване.

На покрива на EQXX има слънчев панел със 117 клетки и превозното средство го използва за захранване на много от спомагателните електрически системи, като вентилатора за парното и климатика, светлините и информационно-развлекателната система. Отделна литиево-желязо-фосфатна батерия съхранява енергията, когато тя превишава консумацията.

Не е очевидно, когато гледате EQXX на снимки, но автомобилът е доста компактен. Седанът има дължина от около 4.63 метра и междуосие от 2.8 метра. За сравнение, най-новата C-класа е дълга 4.75 метра с междуосие от 2.86 метра. EQXX също е доста лек по стандартите за електромобили. Тежи 1750 килограма, като това е само малко повече от Mercedes-Benz C300 седан от 2021 г.

Прочети още:
Комбитата на Mercedes остават в историята след 2030 г.

EQXX има ултра нисък коефициент на съпротивление от само 0.18, което е най-доброто постижение, постигано някога от марката. Екстериорът на машината има форма на сълза, минаваща от покрива до опашката. Челната площ, генерираща съпротивление, е по-малка дори от моделите Smart.

В предната решетка има и активни охлаждащи капаци, които се отварят само при необходимост. Отзад задният дифузор се разгръща при високи скорости, но се вписва безпроблемно в тялото, когато не се използва.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *