Електрическият Mercedes EQXX измина 1008 км с едно зареждане

Още през 2019 година Mercedes огласи плановете си да създаде електрически автомобил, който успешно да премине границата от 1000 километра пробег с едно зареждане. В края на 2021 година с представянето на EQXX плановете вече придобиха конкретни измерения – автомобилът е с коефициент на обтекаемост едва 0,17 (EQS: 0,2, което е рекорд за сериен автомобил),

Още през 2019 година Mercedes огласи плановете си да създаде електрически автомобил, който успешно да премине границата от 1000 километра пробег с едно зареждане.

В края на 2021 година с представянето на EQXX плановете вече придобиха конкретни измерения – автомобилът е с коефициент на обтекаемост едва 0,17 (EQS: 0,2, което е рекорд за сериен автомобил), а преди броени дни планираното толкова дълго време пътуване беше действително осъществено от Mercedes.

Високият едва 1350 милиметра EQXX измина разстоянието между Щутгарт, Германия, и Лазурния бряг, Франция, без дозареждане. Движейки се по нормалната пътна мрежа заедно с останалите автомобили, тоест в напълно реални условия.

Точното изминато разстояние възлиза на 1008 километра, като маршрутът включва отсечки в Германия, Швейцария, Италия и Франция. По част от маршрутите температурите са близки до нулата. Скоростта по германските магистрали по време на пътуването не надвишава 140 км/ч, по останалите участъци е поддържано темпо, максимално близко до официалните ограничения.

Междинните спирки са две на брой, една за смяна на водачите и още една за смяна на съпровождащите автомобили. През цялото време автомобилът е съпровождан от два стандартни EQS. Времето за изминаване на пътя е дванайсет часа и две минути, което показва ясно, че шофирането е със съвсем реалистична скорост, а не става дума за „влачене“. Средната скорост е 87,4 км/ч, а след изминатите 1008 километра автомобилът разполага все още с остатъчен пробег от 140 километра. Средният разход на EQXX възлиза на 8,7 киловата на сто километра.

Прочети още:
FIAT 500e е най-продаваният електромобил в Германия и Италия през първата половина на 2022 г.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *