728 x 90

Mercedes C30 CDI от 2002 г. е първият сериен дизелов AMG

Вместо с 6-цилиндров бензинов мотор, C30 CDI AMG разполага с 5-цилиндров дизел с работен обем от 3.0 литра.

В наши дни приемаме за нормално да видим спортен дизелов автомобил. Такива имат дивизиите BMW M, Mercedes-AMG и Audi Sport, макар и да не става дума за флагмански перформънс машини.

В началото на века обаче, нещата стоят по друг начин. Бензиновият двигател все още доминира сегмента на спортните автомобили, но AMG решава да разчупи стереотипите. Така на бял свят се появява Mercedes C30 CDI AMG.

Визуално няма да познаете, че под предния капак има дизелов мотор. Моделът се предлага като комби, седан и купе с две врати, като и трите версии разполагат със специфични за AMG външни доработки.

В стандартното оборудване влизат 17-цолови джанти, както и малко по-твърдо окачване, взето от бензиновия C32. Голямата разлика обаче идва от задвижващия агрегат.

Вместо с 6-цилиндров бензинов мотор, C30 CDI AMG разполага с 5-цилиндров дизел с работен обем от 3.0 литра. Това е версия на на 270 CDI с по-голям работен обем и повишена мощност.

В стандартната си модификация моторът предлага максимум от 168 к.с., а след намесата на AMG мощността достига 228 к.с. Въртящият момент пък е 366 Нм като тягата се предава до колелата посредством 5-степенна автоматична скоростна кутия.

Макар и по днешните стандари възможностите на автомобила да не са впечатляващи, за началото на новия век цифрите определено са добри. В най-бързата си купе версия AMG дизелът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди и има максимална скорост от 250 км/ч.

Все пак, 5-цилиндровият дизел изостава значително от тогавашния флагман в гамата на C-Class. Преди появата на C55 AMG модификациите, тази роля се изпълнява от C32 AMG, който има 350 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 4.9 секунди.

Цената на автомобила, когато се появява на пазара в Германия, е 49 950 евро. Списъкът със стандартно оборудване включва електронен контрол на стабилността (ESP), CD чейнджър, умиватели за фаровете и кожен тапициран интериор.

В момента в България се продават няколко екземпляра от модела, като особено приятно изглежда сивото комби от тази обява. Цветът е сив, а посочената мощност е 320 к.с., което е над заводските стойности.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт