В Германия 500 E се продава за първи път в края на 1990 г., като се появява дебютно в ценовата листа на Mercedes-Benz на 1 октомври 1990 г.
От 1990 до 1995 г. Mercedes-Benz продава мощна версия на E-Class W124, наречена 500 E. Моделът е създаден в тясно сътрудничество с Porsche.
Тъй като инженерният отдел на Mercedes по това време е изцяло зает с разработването на новата S-класа, през 1989 г. компанията възлага на Porsche да преработи шасито на W124, за да вкара в него 5.0-литров V8, използван в SL
Направени са необходимите промени по окачването и задвижването. Когато автомобилът е готов, е установено, че разширените му крила не се вписват в поточната линия W124 в Зинделфинген на три места.



Следователно на Porsche също е възложено да сглобява автомобила на поточните си линии. Като страничен ефект това споразумение осигурява натоварване на завода на Porsche, тъй като по това време компанията е в криза и фабричният й капацитет е недостатъчно използван.
Проектирането започва през 1989 г. Конструираното от Porsche шаси на 500 E също е използвано за производството на 400 E, който е технически идентичен с големия си брат, с изключение на неговия по-малък 4.2-литров V8.
В Германия 500 E се продава за първи път в края на 1990 г., като се появява дебютно в ценовата листа на Mercedes-Benz на 1 октомври 1990 г. с цена на дребно от 134 520 DM. През 1994 година се появява фейслифт версия и името е сменено на E500.
500 E има атмосферен 5.0-литров V8 двигател, взет от роудстъра 500 SL. Спирачните компоненти идват от същия спортен автомобил – предни 300 мм дискове с 4-бутални апарати са инсталирани на автомобилите от 1992 г. и началото на 1993 г. По-късните модели от 1993 г. и всички автомобили от 1994 г. идват с подобрения комплект от 320 мм дискове, взет от 600 SL.
Наричан от пресата „вълкът в овча кожа“, тестовете на 500 E за динамика дават впечатляващи резултати. Мощността от 326 к.с. осигурява спринт от 0 до 100 км/ч за около 5.5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 260 км/ч. Разходът е оценен на 16.8 литра/100 км в градски режим.
Със своята агресивна стойка, дължаща се на 38 мм по-широка следа, 23 мм по-нисък профил, по-широките арки на калниците и праговете, 500 E лесно се отличава от по-малките си събратя. Поради своя външен вид, ограничен брой на производство, ръчно изработена конструкция и уникално родословие, моделът вече се счита за „модерна класика“.
Производство по години:
Година | Бройки |
---|---|
1990 | 46 |
1991 | 2566 |
1992 | 4416 |
1993 | 1596 |
1994 | 1735 |
1995 | 120 |
общо производство = 10 479 |
Малко известно е, че 120 автомобила са произведени между януари и май 1995 г. като абсолютно последна заявка от специални клиенти. Тези последни автомобили са сглобени в сградата на Porsche Rossle Bau заедно със спортните комбита Audi RS2, тъй като инженерният екип, създал 500 E, по това време вече работи и с Audi.
Снимки: AutoWP
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *