728 x 90

През 1981 г. Mercedes прави това комби, задвижвано от газова турбина

Има много причини, поради които концептът Mercedes Auto 2000 е достоен за вашето ценно време. Представен няколко месеца след появата на студията NAFA, Auto 2000 е описван при появата си като „Mercedes-Benz за новото хилядолетие“. Той е разработен с оглед на ефективността след петролната криза през 70-те години. Революционната концепция е част от проекта Auto

Има много причини, поради които концептът Mercedes Auto 2000 е достоен за вашето ценно време. Представен няколко месеца след появата на студията NAFA, Auto 2000 е описван при появата си като „Mercedes-Benz за новото хилядолетие“. Той е разработен с оглед на ефективността след петролната криза през 70-те години. Революционната концепция е част от проекта Auto 2000, стартиран от Федералното германско министерство за изследвания и технологии в края на това десетилетие.

Основната идея е да се създаде пестелива кола, която да има разход на гориво до 11 литра / 100 километра при максимално тегло 2150 килограма. Излишно е да казваме, че постигането на тези амбициозни цели за икономия на гориво по онова време е особено трудна задача, особено с оглед габаритите на машината.

Решението на Mercedes е автомобил с каросерия тип shooting brake, но не точно. Уникалният дизайн дава резултат в ниско въздушно съпротивление от само 0.28, което е сериозно постижение за онези години. Имайки предвид размерите и вътрешното пространство, теглото от около 2.4 тона също е относително добра стойност.

За да постигне целта за икономия на гориво, концепцията Auto 2000 се нуждае от нещо повече от елегантен корпус. Ето защо инженерите на Mercedes измислят три икономични решения за задвижване. Първото е 3.8-литров бензинов двигател V8, оборудван с технология за деактивиране на цилиндрите, което е абсолютна новост за онова време. Винаги, когато пълната мощност на двигателя не е необходима, половината от цилиндрите временно се спират, за да се спести ценно гориво.

Следващото предложение за икономичен двигател е 6-цилиндров 3.3-литров дизел, който има два турбокомпресора. Той осигурява горивна икономичност от 7.5 литра / 100 км пробег при скорост на движение от 120 км/ч. Това са данни, до които Mercedes достига чрез лабораторни изпитания.

Третото и последно решение е и най-революционното от всички: двигател с газова турбина. Той не изисква водно охлаждане и има компактен размер и ниско тегло, като същевременно генерира „благоприятни характеристики на въртящия момент“. И трите двигателя са свързани към четиристепенна автоматична трансмисия.

Auto 2000 служи за множество цели, тъй като Mercedes също го използва за тестване на нов тип предни седалки с интегрирани колани в конструкцията на седалката. Концептът тества и нови брони, които трябва да намалят щетите при удар на пешеходец.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт