Новият Mercedes-AMG SL: V8 мотор, 4х4 и мек покрив

Един от най-дълго останалите в производство автомобилни модели в портфолиото на Mercedes-Benz, SL, съществува от близо 70 години. Роудстърът от поколение R232 най-накрая е тук и представя големи промени спрямо остарялия си предшественик. От платформата и дизайна до технологиите и луксозния интериор 2+2, новият Sport Leicht преосмисля формулата на роудстъра за 2022 г. Служейки и

Един от най-дълго останалите в производство автомобилни модели в портфолиото на Mercedes-Benz, SL, съществува от близо 70 години. Роудстърът от поколение R232 най-накрая е тук и представя големи промени спрямо остарялия си предшественик. От платформата и дизайна до технологиите и луксозния интериор 2+2, новият Sport Leicht преосмисля формулата на роудстъра за 2022 г.

Служейки и като заместител на GT Roadster, новият SL вече не е модел с марка Benz, тъй като ще се продава изключително като AMG. Стилът следва най-новия дизайнерски език на немската марка с по-остър екстериор, включващ в някои нива на оборудване изразителната решетка тип Panamericana с вертикални ламели, оградена от големи и остри фарове, подобни на тези на CLS.

Елегантният страничен профил се отличава с изскачащи електронни дръжки на вратите, както при най-новата S-класа, и чрез преминаване от метален покрив към трислоен покрив от плат, инженерите са свалили около 21 килограма тегло. Гюрукът може да се похвали с отопляем заден прозорец, изработен от стъкло, а горната част може да се сгъва или повдига за 15 секунди при скорост до 50 км/ч. Правенето на покрива значително по-лек е понижило центъра на тежестта, което би трябвало да доведе до по-добро управление в завои.

Прочети още:
Новото BMW 7-Series влезе в серийно производство

Разкрит през юли, интериорът на машината е с четири места и използва най-новата информационно-развлекателна система MBUX, включваща голям портретно ориентиран дисплей. С размери 11.9 инча, сензорният екран се накланя напред (от 12° до 32°) за по-лесно използване и е съчетан от 12.3-инчов напълно цифров инструментален панел, както и head-up дисплей с технология за добавена реалност.

Под капака положението е доста опростено – на практика има две версии на 4.0-литровия V8 мотор. При версия SL 55 4MATIC+ мощността е с 476 к.с. между 5500 и 6500 об/мин и 700 Нм в диапазона 2250-4500 об/мин. Тук ускорението от място до 100 км/ч е за 3.9 секунди, а максималната скорост е 295 км/ч. Струва си да отбележим, че предаването на тягата става до двете оси, което се случва за първи път в историята на SL.

Версия SL 63 4MATIC+ има доста сериозните 585 к.с. и 800 Нм между 2500 и 5000. Тук спринтът до 100 км/ч става за 3.6 секунди, а максималната скорост е 315 км/ч. И тук кутията и силовото предаване са еднакви – 9-степенен автоматик и 4Matic 4х4 система.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *