728 x 90

Един от петте произведени Mercedes 6.0L AMG Hammer Coupé се продава на търг

Днес AMG е стопроцентова собственост на Mercedes и се занивама с най-различни разработки в областта на спортните автомобили и дори създава собствени такива. Преди 35 години обаче AMG все още е самостоятелна фирма (договорът за коопериране с Mercedes е подписан чак през 1990 г.), но и по онова време хората от Афалтербах правят меко казано

Днес AMG е стопроцентова собственост на Mercedes и се занивама с най-различни разработки в областта на спортните автомобили и дори създава собствени такива. Преди 35 години обаче AMG все още е самостоятелна фирма (договорът за коопериране с Mercedes е подписан чак през 1990 г.), но и по онова време хората от Афалтербах правят меко казано впечатляващи неща. Като например да инсталират брутален шестлитров V8 в стандартна 124-ка . Всъшност, тези модели са толкова редки, че Mercedes-Benz 6.0L AMG Hammer Coupé неслучайно е нещо като Свещеният Граал сред AMG-моделите от онази ера.

За да разберем историята на Hammer-Coupé, трябва да се потопим малко по-дълбоко в историята на AMG. Като портал към пазара в Щатите AMG използва по онова време едно представителство в Уестмонт – малко градче, разположено в щата Илинойс, близо до Чикаго. При AMG North America редовно постъпват заявки за наистина екстремен тунинг на базата на модели на Mercedes. От така наречените „Hammers“ са направени едва 13 бройки (според други източници дори само дванайсет). От тях има цифром и словом пет автомобила с каросерия Coupé, едно от които днес се продава от аукционната платформа „The MB Market„.

Почти удвоен работен обем спрямо серийния модел

Автомобилът се базира на серийния Mercedes 300 CE. Трилитровият редови шестак обаче е заменен от AMG с 5,5-литровия V8 от S-класата 560 (код на двигателя M117). Промените по двигателя са драстични – агрегатът е получил нови цилиндрови глави, вече има по четири, вместо по два клапана на цилиндър, разпределителните валове са четири. От AMG увеличават работния обем до шест литра, подобряват охлаждането и оптимизират електрониката. Във Афалтербах добавят и собствена разработка за спортна изпускателна уредба Sebring.

Неслучайно доработеният по този начин „осмак“ получата в Щатите прякора „The Hammer“, или „Чукът“: в Mercedes-Benz 6.0L AMG Hammer Coupé моторът генерира 385 к.с. (по официални данни на AMG; на редица места се спряга числото 390 к.с.). Максималният въртящ момент, който се предава към задния мост, е 566 нютонметра. AMG използва преработен вариант на четиристепенния автоматик от W126 S-класата и прибавя самоблокиращ се Torsen диференциал и сериозно подсилване на задната подрама. Максималната скорост достига 289 км/ч.

Hammer-Coupé има пружини и амортисьори AMG, а хромираните колела Aero 1 са 17-цолови и обути с гуми Dunlop SP Sport 8000 с размер 215/45 VR17 отпред и 235/45 VR17 отзад. Времето за спринта от място до сто километра в час е шест секунди.

Типично за AMG в онова решение е лаковото покритие „Black Pearl Metallic“, което се използва и за радиаторната решетка. AMG са оптимизирали аеродинамиката на C124 с помощта на променена предна броня, нови прагове, раздути талници и трикомпонентен заден спойлер. Специалните предни фарове с чистачки отличават Hammer като истински янки. Предлаганото по онова време разширено изпълнение на каросерията не е било поръчано при предлагания на търга екземпляр от Hammer-Coupé.

Сив кожен салон и допълнителни калъфи на седалките от овча вълна

При интериорното обзавеждане на автомобила от AMG са комбинирали сива кожа с типичната за Mercedes по онова време дървесина Zebrano. Много от интериорните елементи са получили специално AMG-оформление. Автовобилът разполага с климатроник, темпомат и сгъваем подлакътник за водача. Последният има дори електрически реглаж – подобно на кормилната колонка. Алармената система, озвучителната уредба Sony-XR-7200, допълнителните високоговорители, Subwoofer и CD-плеъра в багажника са слагани допълнителни. Въпрос на вкус са допълнителните калъфи на седалките от овча вълна, както и неоригиналната кожена облицовка на волана.

Историята на самия автомобил е доста любопитна. Beverly Hills Motoring продава новото Hammer-Coupé на един господин от Лас Вегас, който го качва на колесар и се отправя към столицата на хазарта. Малко преди крайната си цел той е спрян за превишена скорост, като при проверката намират у него и в автомобила наркотични вещества, а самият автомобил е конфискуван от Отдела за борба с наркотиците D.E.A. Купето е продадено на търг, като новият му собственик е баскетболистът Роб Дир, а през 2006 година той го продава на сегашния му притежател.

По време на странния си живот това Hammer-Coupé е изминало едва 19 417 мили (около 31 200 километра), като през последните 15 години автомобилът е бил извън движение. През 2021 година Mercedes 6.0L AMG Hammer-Coupé е минал основно техническо обслужване, но трябва да се отбележи, че от цилиндровите глави сълзи масло, а радиото и устройството за подаване на предпазните колани не функционират.

Тези дребни забележки очевидно не тревожат особено желаещите да станат собственици на този автомобил, тъй като вече има оферти, започващи от 300 350 долара. Като нов през 1988 година Mercedes 6.0L AMG Hammer-Coupé е струвал 335 000 германски марки, което преизчислено с оглед на инфлацията днес отговаря на нещо от порядъка на 311 000 евро.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт