728 x 90

Mercedes-AMG GT2: Научете се да шофирате със „само“ 707 к.с.

Mercedes-AMG представя нов вариант на модела си GT, който по техни думи е подходящ дори и за неопитни водачи. Частник, бохем, шофьор-джентълмен – три наименования, с които човек би искал да нарече себе си. Но за съжаление условията често изискват голяма финансова подкрепа. Поне ако искате да го направите „както трябва“. AMG разбира, че това

Mercedes-AMG представя нов вариант на модела си GT, който по техни думи е подходящ дори и за неопитни водачи.

Частник, бохем, шофьор-джентълмен – три наименования, с които човек би искал да нарече себе си. Но за съжаление условията често изискват голяма финансова подкрепа. Поне ако искате да го направите „както трябва“. AMG разбира, че това включва и притежаването на състезателна кола, в идеалния случай модел от Афалтербах. Специално за така наречените шофьори-джентълмени, т.е. платежоспособни хоби шофьори, AMG GT2 ще бъде представено през 2023 г. С оглед на факта, че нито GT3, нито GT4 имат толкова мощност, колкото новия модел, коментарът „…дори неопитни шофьори могат бързо да изградят увереност…“ в прессъобщението първоначално е малко дразнещ. Но AMG обещава надеждна управляемост и всъщност иска да подчертае факта, че GT2 технически не е толкова сложен за управление като модела GT3 с 6,3-литров атмосферен двигател, който обикновено е в ръцете на професионалисти.

Никой не е по-силен

GT2, подобно на базовия спортен модел GT4, се задвижва от добре познатия четирилитров V8 битурбо, но със своите 707 к.с. има значително повече мощност (544 к.с. в GT4). Секвенциална шестстепенна състезателна скоростна кутия предава мощността чрез пневматично контролирани лостчета за смяна на скоростите от волана. Самата трансмисия е монтирана на задния мост. Механично регулируем блокиращ диференциал помага при разпределението на мощността, а 18-инчовите джанти с централно заключване я пренасят на асфалта. Специфични системи за подпомагане, като спортен ABS или регулируем контрол на сцеплението, гарантират безопасност на пистата. Стоманена клетка обхваща вътрешността, а шестточков колан държи пилота здраво закопчан в карбоновата седалка.

Има и много карбон, който може да се види в интериора. Лекият материал обхваща централния панел зад мултифункционалния волан и продължава по централната конзола и панелите на вратите. Дори външният вид на GT2 да изостава от GT3 по отношение на комплексността, моделът идва със своите аеродинамични подобрения. Голямото крило тип „гъша шия“ отзад може да се регулира ръчно по много начини, има отвори, интегрирани в карбоновите калници на предната ос, а предният сплитер има странични канарди. В момента се провеждат последните тестове на новия клиентски състезателен модел. AMG планира пускането на пазара в навечерието на моторния сезон през 2023 г., цената все още не е обявена. Без съмнение обаче тя ще е над 200 000 евро. Както споменахме: Ако искате да бъдете шофьор-джентълмен, вие също се нуждаете от съответния баланс по сметката.

Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт