728 x 90

Daimler показа електрическия eActros LongHaul за дълги пътувания с 500 км пробег

С разширено портфолио от електрически превозни средства на международното изложение IAA Transportation 2022 в Хановер Daimler Truck демонстрира своята амбиция за постигане на локален напълно въглеродно неутрален транспорт. Акцентът на търговското изложение на немската компания е тежкотоварният електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros LongHaul, чийто концептуален прототип беше представен на специално медийно събитие в

С разширено портфолио от електрически превозни средства на международното изложение IAA Transportation 2022 в Хановер Daimler Truck демонстрира своята амбиция за постигане на локален напълно въглеродно неутрален транспорт.

Акцентът на търговското изложение на немската компания е тежкотоварният електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros LongHaul, чийто концептуален прототип беше представен на специално медийно събитие в неделя вечерта, 18 септември, малко преди официалния старт на IAA. Електрическият пробег на eActros LongHaul е около 500 километра и може да се зарежда с цял мегават. Серийното производство на камиона е планирано за 2024 г.

Още една иновация, представена от Daimler Truck на търговското изложение. Това е електрическият Mercedes-Benz eActros 300 във версия седлови влекач за тежкотоварна дистрибуция. На панаира от Daimler Truck разказаха и за електрическия Mercedes-Benz eAtego от среднотоварния сегмент. Своята европейска премиера отбелязва и  новото поколение на електрическия FUSO Next Generation eCanter.

Като част от Daimler Truck водещият световен производител на автобуси Daimler Buses също работи в посока предлагането на портфолио от превозни средства, напълно неутрално по отношение на CO2. В допълнение към електрическия Mercedes-Benz eCitaro, който е в серийно производство от 2018 г., Daimler Buses планира да пусне първия изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г. Първият чисто електрически туристически автобус ще се появи в края на това десетилетие. На пресконференцията в неделя вечерта Daimler Buses представи и следващото поколение туристически автобуси Setra TopClass и ComfortClass с конвенционално задвижване. По отношение на дизайна, тези модели показват новото лице на семейството и залагат стандарти за системи за безопасност и помощ с Active Brake Assist 5 като стандарт и опционален Active Drive Assist 2.

eActros LongHaul с повече от 600 кВтч капацитет на батерията

Със своите изчистени контури и LED светлинна лента в предната част концептуалният eActros LongHaul загатва какъв ще бъде дизайнът и на серийния автомобил. Три батерии осигуряват инсталиран общ капацитет от над 600 кВтч, а два електрически мотора генерират непрекъсната мощност от 400 кВт и пикова мощност от над 600 кВт. Веднага след пускането на пазара, в допълнение към влекача, Mercedes-Benz Trucks ще предложи и шаси вариант на eActros LongHaul.

Инженерите на Mercedes-Benz Trucks са проектирали eActros LongHaul, така че да отговаря на същите изисквания за издръжливост като конвенционалния тежкотоварен Actros за дълги разстояния, а това означава 1,2 милиона километра за период от десет години.

Батериите на eActros LongHaul са с клетъчна технология с литиево-железен фосфат. Те се характеризират преди всичко с дълъг експлоатационен живот и повече използваема енергия. Батериите на серийния eActros LongHaul ще могат да се зареждат от 20 до 80 процента за доста под 30 минути в зарядна станция с мощност от около един мегават.

Влекач eActros 300 за гъвкав транспорт

Новият eActros 300 във вариант седлови влекач може да тегли всички стандартни европейски полуремаркета, съобразено с максимално допустимата обща дължина. Електрическият камион е базиран на същата технология като eActros 300/400. Три батерии, всяка с капацитет от 112 кВтч, позволяват пробег до 220 км с едно зареждане. Стартирането на серийното производство е планирано за втората половина на 2023 г.

FUSO Next Generation eCanter в повече варианти за множество приложения

Пет години опит и 6 милиона електрически километра са в основата на разработката на Next Generation eCanter. Резултатът е електрически лекотоварен камион с допустимо брутно тегло между 4,25 и 8,55 тона, даващ на клиентите повече гъвкавост и различни приложения. Next Generation eCanter се предлага в два варианта на кабината – Standard (1695 mm ширина) и Comfort (1995 mm ширина) и общо шест различни междуосия от 2500 mm до 4750 mm.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт