728 x 90

Mercedes 560 SEL 6.0 AMG отива на търг – поразително незабележим, но с V8 с 375 к.с.

Този рядък Mercedes 560 SEL 6.0 AMG се откроява въпреки дискретния си антрацитен металик. Най-интересното обаче е под дългия преден капак на S-класата от серията 126. През 80-те години на миналия век AMG е любимото място за всеки, който смята, че Mercedes прави добри, но твърде мудни автомобили. За клиентелата с достатъчно пари и желание

Този рядък Mercedes 560 SEL 6.0 AMG се откроява въпреки дискретния си антрацитен металик. Най-интересното обаче е под дългия преден капак на S-класата от серията 126.

През 80-те години на миналия век AMG е любимото място за всеки, който смята, че Mercedes прави добри, но твърде мудни автомобили. За клиентелата с достатъчно пари и желание хората от Афалтербах не само доставят неща, които правят моделите да изглеждат по-бързи, като например спойлери, но също така и четириклапанни цилиндрови глави за добрите V8 двигатели: по този начин баналният W 124 се превръща в „Чука“, а W 126 – в много елегантена лимузина, абонирана за лявата лента.

Повече мощност, дървесина и цветове

Тя е популярна и в Япония, дори и с ляв волан. Например един 560 SEL, който е слязъл от поточната линия на Mercedes в Зинделфинген през август 1989 г. и е бил основно модифициран от AMG Japan: под капака е монтиран шестлитров V8 с четириклапанна цилиндрова глава. Престилки, прагове и задни спойлери украсяват снижения корпус. Всички хромирани декоративни елементи на тапицерията са пребоядисани в цвета на каросерията, а под калниците се въртят джанти на AMG от три части. Вътрешността е старателно облицована с благородна дървесина. Така лксозният експрес e готов. Подобен V 126 (така означават дългата версия на W 126) е можел да струва около 190 000 щатски долара през 1989 г., ако е имал пълния AMG пакет. Това е особено скъпо удоволствие, тъй като средният курс на долара през тази година е 1,88 марки, тоест AMG 6.0 е струвал около 357 200 марки. Днес той вече не е чак толкова скъп; аукционната къща RM Sotheby’s очаква цена между 90 000 и 120 000 щатски долара. Търгът ще се проведе в събота, 10 декември 2022 г., в Маями.

Както обикновено, тунинг фирмата е снабдила 5,5-литровия V8 двуклапанов двигател със заводска мощност 300 к.с. със своите четириклапанни цилиндрови глави и нови разпределителни валове. По този начин AMG са постигнали до 385 к.с. и максимален въртящ момент от 566 нютонметра, при условие че не е монтиран катализатор. Цената само за доработката на двигателя? Близо 60 000 марки.

M117 V8 с 375 к.с

Въпреки това снимките отдолу и снимката на фабричен стикер силно подсказват, че става дума за осезаемо опитомената версия с катализатор. Нейните данни всъщност са 330 к.с. и максимум 482 нютонметра, като на стикера пише 276 кВт (375 к.с.). Но без значение дали е със или без пречистване на емисиите: за своята шестлитрова версия AMG са възприели от базовия 560 оригиналната четиристепенна автоматична трансмисия, но са инсталирали на задния мост подобряващ сцеплението Torsen диференциал. Задната подрама също е подсилена. Ауспуховите тръби носят логото на AMG.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт