Продават Mercedes 300 SL, принадлежал на Хуан Мануел Фанджо

Връзката на Хуан Мануел Фанджо с Mercedes-Benz е наистина специална: през 1954 и 1955 той печели две от общо петте си шампионски титли във Формула 1 именно зад волана на сребърните стрели на марката с трилъча звезда на емблемата. Преди да стане пилот, Фанджо продава таксита с марката Mercedes в Буенос Айрес, по-късно прави фабрика

Връзката на Хуан Мануел Фанджо с Mercedes-Benz е наистина специална: през 1954 и 1955 той печели две от общо петте си шампионски титли във Формула 1 именно зад волана на сребърните стрели на марката с трилъча звезда на емблемата. Преди да стане пилот, Фанджо продава таксита с марката Mercedes в Буенос Айрес, по-късно прави фабрика за двигатели и дори оглавява представителството на Mercedes-Benz за Южна Америка.

И въпреки че Фанджо печели последните си титли с конкурентите на Mercedes – Ferrari и Maserati, може би най-легендарните му шофирания си остават с автомобили на германската марка. Той получава специален 300 SL Roadster  в бледосин цвят и светъл кремав интериор – комплимент от марката на тема цветовете на аржентинското знаме. Сега автомобилът предстои да бъде продаден на търг от аукционна къща RM Sotheby’s в швейцарския ски курорт Сейнт Мориц.

Историята на открития автомобил е прилежно документирана. SL има номер на шасито 198.042.8500083, произведен е 1958 година в завода в Щутгарт-Унтертюркхайм и достига при Фанджо в Лондон по случай неговия 47-и рожден ден. От там той директно потегля на обиколка из Европа. Едва през 1960 година автомобилът отива в родната му Аржентина. След като „El Maestro“ най-после изкарва шофьорска книжка (звучи леко куриозно, но неговата състезателна кариера преминава без той да има официално право на управление на автомобил по пътищата), той Mercedes се превръща в един от любимите му автомобили. Експертите на RM Sotheby’s обръщат внимание на факта, че повечето от навъртените 72 951 километра на този автомобил са били лично с Фанджо за дволана. Има и множество негови исторически снимки зад волана на бледосиния роудстър.

Прочети още:
Cayenne - спасителят на Porsche, навърши 20 години. История на успеха

Фанджо лично се занимава със сервизирането на автомобила си и дори е посещавал Щутгарт, за да усвои някои тънкости при работата с техниката на SL. Маестрото е карал автомобила си почти винаги с отворен покрив, стига времето поне отчасти да е позволявало това. Твърди се, че Фанджо е участвал и в някои състезания.

Днес автомобилът се намира в същото състояние, в което е предаден през 1986 година в официалния музей на Фанджо в родния му град в Аржентина; там той е стоял плътно до легендарните състезателни болиди на състезателя. По ламарините, боята и интериора личи ясно, че Фанджо никак не е галил автомобила с перце и го е карал много и то точно както трябва – с пълна газ. Не липсват недостатъци, но според RM Sotheby’s „всички следи от употреба са дело на легендарнияс сътезател, личи дори мястото, където той е докосвал с коляно долната част на таблото при работата със съединителя“. Скоростният лост е модифициран с нова ръкохватка лично от Фанджо, в багажника все още се намира и специално шития по поръчка за него куфар за път, оригинална е и лепенката на „Grand Prix Drivers’.

Този автомобил е удивителен именно с оригиналността и автентичността на своето състояние. Номерът на шасито, каросерията, двигателят, трансмисията, диференциалът: нищо важно и съществено не е сменяно и променяно никога, всичко е такова, каквото е било поставено в през 1958 година във фабриката в Унтертюркхайм. И щастливецът, който купи този уникат, ще бъде втори собственик след самия „Ел Маестро“.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *