728 x 90

Porsche обещава още рекорди за 919 Hybrid Evo

След като хибридният прототип 919 Hybrid Evo, който представлява подобрена версия на LMP1 болида на Porsche от Льо Ман подобри рекорда на „Спа”, сега идва ред на още легендарни трасета. Поне така се разбира от видео тийзъра, който Porsche публикува в нета, но на кадрите се вижда само работата в аеродинамичния тунел по прототипа и

След като хибридният прототип 919 Hybrid Evo, който представлява подобрена версия на LMP1 болида на Porsche от Льо Ман подобри рекорда на „Спа”, сега идва ред на още легендарни трасета. Поне така се разбира от видео тийзъра, който Porsche публикува в нета, но на кадрите се вижда само работата в аеродинамичния тунел по прототипа и не става ясно за коя писта е подготовката.

Огромната част от специалистите очакват следващата атака на 919 да е на Северната дъга на „Нюрбургринг” – легендарното 20-километрото трасе в планината Айфел, където рекордът принадлежи на Porsche и покойния  Щефан Белоф, като германецът го постави зад волана на прототип от група С – 956, един от предшествениците на 919.

Компанията вече потвърди, че 919 ще завърти демо обиколка на Северната дъга преди началото на „24 часа на Нюрбургринг” на 12 май.

Рекордът на Белоф е поставен в квалификацията за „1000 километра на Нюрбургринг”, като след края й Щефан обяснява, че е можел да е по-бърз, но е допуснал поне две грешки, заради които е загубил време. Белоф постига 6.11,13 минути в квалификационната си обиколка, с която печели полпозишъна.

За сравнение, най-новото 911 GT2 RS постигна 6.47,25 минути в най-бързата си обиколка на Северната дъга, а това е най-бързият сериен автомобил на това трасе.

919 Hybrid Evo е интересно развитие на шампионския прототип на Porsche от световния шампионат за издръжливост (WEC), който обаче вече не е ограничен от техническите правила на ФИА. Хибридната система за задвижване се състои от 2-литров V4 бензинов турбо мотор с мощност 710 конски сили, а двете системи за възвръщане на енергията добавят още 434 конски сили.

Porsche добави нов преден дифузьор и ново задно крило, като и при двете има хидравлична DRS-система, а страничните престилки на подовете създават т.нар „граунд ефект”.

Ний Яни постигна 1.41,8 минути на „Спа”, с което подобри рекорда на Люис Хамилтън от квалификацията във Формула 1 миналата година. Дали сега дойде редът и на Северната дъга?

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт