728 x 90

Ford Focus ST на драг: автомат срещу ръчка (видео)

    На практика, Focus ST с 2.3-литров EcoBoost се превърна в най-мощния сериен Focus ST в историята на модела. Максималната мощност тук е 276 к.с., а въртящият момент достига 420 Нм. Спринтът от място до 100 км/ч става за под шест секунди. Стандартно, тази версия на горещия хеч ще се предлага с подобрена 6-степенна механична скоростна

    На практика, Focus ST с 2.3-литров EcoBoost се превърна в най-мощния сериен Focus ST в историята на модела. Максималната мощност тук е 276 к.с., а въртящият момент достига 420 Нм. Спринтът от място до 100 км/ч става за под шест секунди.

    Стандартно, тази версия на горещия хеч ще се предлага с подобрена 6-степенна механична скоростна кутия, която има къс ход на лоста. Срещу доплащане пък ще се предлага нов 7-степенен автоматик oт типа хидропреобразувател. За първи път в историята на Focus ST моделът има автоматик като опция.

    С каква трансмисия моделът е по-бърз? Ново видео сравнява два напълно идентични автомобила, като единствената разлика между тях е точно скоростната кутия – единият е с автоматик, а другият с ръчка.

    Резултатите са доста интересни. Излиза, че информацията за ускорение, разпространена официално от Ford, не е задължително коректна. При този независим тест по-бърз излиза автоматикът.

    Припомняме, че новият Focus ST има и дизелова версия, която се задвижва от 2.0-литров EcoBlue агрегат, който вече познаваме от Edge и обновения Mondeo. Мощността тук е 187 к.с., а въртящият момент достига 400 Нм. И тук изборът на трансмисия се свежда до 6-степенна ръчка и 7-степенен автоматик.

    Стандартното оборудване на версията с EcoBoost мотор включва електронен диференциал с ограничено приплъзване. Подобна функция при дизеловата версия ще играе система, която контролира спирачките в завой.

    За първи път във Focus ST откриваме и различни режими на движение – Slippery/Wet, Normal и Sport. Ще има и Performance пакет, който ще се предлага само за версията с бензинов мотор и ръчна скоростна кутия. Там на разположение ще бъде и още един режим на движение – Track, както и лаунч контрол система. Част от тези системи и режими са изпробвани във видеото.

     

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт