Както заяви при обявяването на годишните си резултати, днес Renault представя своя план за трансформация, който има за цел да постигне спестявания от над 2 милиарда евро за срок от три години и да постави основите на нова конкурентоспособност. Трудностите, с които се сблъсква компанията, голямата криза пред автомобилната индустрия и спешността на екологичния преход
Както заяви при обявяването на годишните си резултати, днес Renault представя своя план за трансформация, който има за цел да постигне спестявания от над 2 милиарда евро за срок от три години и да постави основите на нова конкурентоспособност. Трудностите, с които се сблъсква компанията, голямата криза пред автомобилната индустрия и спешността на екологичния преход са причините, които подтикват Renault да ускори трансформацията си.
Предварителният план ще засили устойчивостта на компанията, като се съсредоточи върху генерирането на парични потоци, държейки клиентите в центъра на своите приоритети. Планът се основава на по-ефективен подход към оперативните дейности и стриктно управление на ресурсите.
Отвъд това предварителният план има за цел да постави основите за дългосрочното развитие на Renault. Във Франция компанията ще бъде организирана около стратегически бизнес области с обещаващо бъдеще: електрически автомобили, лекотоварни автомобили, кръгова икономика и иновации с висока добавена стойност.
Тези големи регионални центрове за високи постижения, базирани във Франция, ще бъдат в основата на възстановяването на Renault. Във Флан и Гианкур компанията ще реорганизира дейността си. В случай, че се наложат корекции на работната сила, за да се предостави възможност за връщане към печеливш и устойчив растеж, Renault се ангажира да ги осъществи чрез примерен диалог със социалните партньори и местните власти.
Този проект за приспособяване на работната сила ще се основава на мерки за преквалификация, вътрешна мобилност и доброволни заминавания. Той ще бъде разпределен в рамките на три години и ще засяга близо 4600 длъжности във Франция, към които ще се добави и намалението от над 10 000 други позиции по целия свят.
Проектът включва следните основни елементи:
- Подобряване на ефективността и намаляване на инженерните разходите с помощта на засилените активи на Алианса, приблизително 800 милиона евро:
- Усъвършенстване на дизайна и разработката на автомобили: намаляване на разнообразието от компоненти, повишаване на стандартизацията, програми за лидер-последовател в рамките на Алианса.
- Оптимизация на ресурсите: концентриране на разработката на стратегически технологии с висока добавена стойност в инженерните обекти в Ил дьо Франс; оптимизиране на използването на центровете за научно-изследователска и развойна дейност (НИРД) в чужбина и използване на подизпълнители; оптимизиране на средствата за валидиране чрез увеличена употреба на дигитални технологии.
- Оптимизация на производството, спестяваща приблизително 650 милиона евро
- Ускоряване на трансформацията на производствените мощности чрез обобщаване на Индустрия 4.0
- Подобряване на процесите в нови инженерни проекти: ускоряване на дигитализацията
- Правилно оразмеряване на производствените мощности:
- Глобалният производствен капацитет е ревизиран от 4 милиона автомобила през 2019 г. на 3,3 милиона до 2024 г. (Harbour reference).
- Корекция в заетостта в областта на производството.
- Прекратяване на планираните проекти за увеличаване на капацитета в Мароко и Румъния, проучване за адаптацията на производствените мощности на компанията в Русия, проучване за рационализацията на производството на скоростни кутии по целия свят.
- Във Франция четири работни хипотези за оптимизиране на производството ще бъдат обект на задълбочени консултации с всички заинтересовани страни, по-специално със социалните партньори и местните власти:
▪ Renault стартира консултационен процес за заводите в Дуе и Мобеж, за да проучи създаването на оптимизиран център за високи постижения за електрически и лекотоварни автомобили в Северна Франция.
▪ Разглеждане на възможността за трансформация на завода в Диеп в края на производството на Alpine A110.
▪ Създаване на екосистема с кръгова икономика във Флан, включително прехвърляне на дейностите от Шоази-льо-Роа.
▪ Стартиране на стратегически преглед на Fonderie de Bretagne.
- Повишена ефективност на функциите за поддръжка, приблизително 700 милиона евро
- Оптимизация на общите и маркетинговите разходи: дигитализация за оптимизиране на маркетинговите разходи, рационализиране на организацията и намаляване на разходите, свързани с поддържащи функции и др.
- Префокусиране на дейности за по-добро разпределение на ресурсите
Това пренасочване към основната дейност на Groupe Renault чрез промяна в нейния обхват би се отнасяло по-специално до:
- Част от интегрираната дистрибуторска мрежа на RRG в Европа.
- Прехвърлянето на дяла на Groupe Renault от Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) в Китай в Dongfeng Motor Corporation и прекратяването на дейностите, свързани с леки автомобили с двигател с вътрешно горене с марка Renault на китайския пазар.
Тези планове ще бъдат представени на представителните органи на служителите в съответствие с приложимите разпоредби.
Прогнозните разходи за изпълнение на този план са от порядъка на 1,2 милиарда евро.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *