728 x 90

След демонизирането на дизела: CO2 емисиите на нови коли в ЕС растат за трета поредна година

В периода между 2010 и 2016 година средното ниво на СО2 емисии на продадените чисто нови автомобили в Европа постоянно вървеше надолу. След това, някъде по времето, в което дизелът беше окачествен като основен враг на чистата природа, тенденцията се обърна рязко. По данни на European Environment Agency (EEA), цитирани от Autocar, средното ниво на въглеродни

В периода между 2010 и 2016 година средното ниво на СО2 емисии на продадените чисто нови автомобили в Европа постоянно вървеше надолу. След това, някъде по времето, в което дизелът беше окачествен като основен враг на чистата природа, тенденцията се обърна рязко.

По данни на European Environment Agency (EEA), цитирани от Autocar, средното ниво на въглеродни емисии от чисто нови коли през 2019 годниа възлиза на 122,4 грама за километър. Само за сравнение, търсената цел от Европейския Съюз е 95 гр/км, което означава, че през 2020 година редица производители ще бъдат глобени солено.

В статистиката влизат около 15,5 милиона регистрирани нови коли, като изследването обвахаща пазарите в Европейския Съюз, Великобритания, Норвегия и Исландия. От британското издание коментират, че огромна заслуга за влошените резултати имат не само спадналите продажби на дизелови автомобили, а и търсенето на големи и неикономични SUV автомобили.

От общия брой продажби 59% се падат на бензинови коли, а 31% – на дизелови. Хибридите регистрират 4 пункта, а чистите електромобили и PHEV-тата са около 3,5 процента. Половината от последната категория идва от пазарите в Норвегия, Нидерландия и Германия. От всичко коли пък, близо 38% са SUV-та.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт