728 x 90

Дебют за България на топ пикапa Ford Ranger Raptor

Разработен от Ford Performance за истинските ентусиасти на офроуд шофирането, първият досега Ranger Raptor е задвижван от версия с двоен турбокомпресор на дизеловия 2,0-литров EcoBlue двигател на Ford, която осигурява 213 к.с. и 500 Нм въртящ момент, и новата 10-степенна автоматична скоростна кутия на Ford. На българския пазар модификацията на Ranger – Raptor ще е

Разработен от Ford Performance за истинските ентусиасти на офроуд шофирането, първият досега Ranger Raptor е задвижван от версия с двоен турбокомпресор на дизеловия 2,0-литров EcoBlue двигател на Ford, която осигурява 213 к.с. и 500 Нм въртящ момент, и новата 10-степенна автоматична скоростна кутия на Ford. На българския пазар модификацията на Ranger – Raptor ще е с клиентска цена 120 000 лв.

„Забравете всичко, което си мислите, че знаете за пикапите“, каза Лео Роукс, директор на Ford Performance, Европа. „Нашият нов Ranger Raptor е различна порода – чистокръвен пустинен състезател и офроуд автомобил за екстремен начин на живот, който може да се справи с най-трудните маршрути в най-суровите условия.“
 
Ford Ranger е най-продаваният пикап в Европа. Ford продаде 13 600 автомобила през първата четвърт на 2019-а – увеличение от 15% спрямо същия период на миналата година. През 2019-а Ranger е традиционно в лидерските позиции по продажби и в България с над 140 автомобила.

Усъвършенстваното в състезанията окачване на Raptor е специално изработено да преодолява заплашителни терени при високи скорости, поддържайки пълен контрол и комфорт чрез следа, по-широка със 150 мм и височина на возията, по-голяма с 51 мм в сравнение с Ranger XLT.

Амортисьорите FOX с намаляване на нестабилността спрямо позицията осигуряват по-големи сили на демпфериране при екстремни условия за несравнима офроуд проходимост и по-малки сили на демпфериране в по-умерени условия за по-плавна возия на пътя. Ходът на предните амортисьори е увеличен с 32%, а на задните – с 18%.

Спирането в предната част се осъществява от предни спирачни апарати с две бутала с над 20% увеличение на диаметъра на буталото в сравнение със стандартния пикап Ranger до 51 мм и вентилирани дискове с размери 332 мм на 32 мм. Спирането в задната част също е подобрено със задни спирачни апарати с диаметър 54 мм и вентилирани дискове с размери 332 мм на 24 мм.

Гумите за всякакъв терен BF Goodrich 285/70 R17 са специално разработени за Ranger Raptor. Размерите им от 33 инча (838 мм) на 11 инча (285 мм) предлагат здрава странична стена, която може да се справи с най-непреодолимата среда с увереност, и агресивна шарка на протектора за офроуд шофиране, която осигурява желязно сцепление при мокро време, кал, пясък и сняг.

Уникалният дизайн на шасито е съчетан с оптимизирана офроуд геометрия, която осигурява 283 мм пътен просвет и дълбочината на газене от 850 мм. 32,5-градусов преден ъгъл на заход, както и ъгъл на надлъжна проходимост и заден ъгъл на заход от 24 градуса предоставят впечатляваща универсална проходимост.

Ranger Raptor позволява на водачите да избират между шест режима на Системата за управление спрямо терена, за да се справят с разнообразни терени и сценарии на шофиране, включително:
• Нормален режим – подчертаващ комфорта, икономията на гориво и управляемостта;
• Спортен режим – по-откликващ за вълнуващо шофиране на пътя;
• Режим Трева/Чакъл/Сняг – създаден да вдъхновява безопасно и уверено шофиране по хлъзгави и неравни офроуд повърхности;
• Режим Кал/Пясък – настройка на реакциите на автомобила за оптимално сцепление и инерция при дълбоки, поддаващи се на деформация повърхности като ронещ се пясък и кал;
• Режим Скали – специално за скалист терен с ниска скорост на преодоляване, където плавната контролируемост е ключова;
• Режим Баха – настройка на реакциите за високоскоростна офроуд динамика, точно от каквато имат нужда пилотите в известното пустинно рали Баха.

10-степенната автоматична трансмисия на Ford е същата като при F-150 Raptor и е създадена от високоякостна стомана, алуминиеви сплави и композитни материали за оптимална издръжливост и тегло. По-широкият обхват на предавателното съотношение води до по-добро ускорение и реакции и допринася за разход на гориво от 8,9 л/100 км и CO2 емисии от 233 г/км. Алгоритми за адаптивна смяна на предавките в реално време гарантират избора на правилната предавка в точното време. Уникалното калибриране на трансмисията включва и функция Live in Drive, като перата за смяна на предавките винаги са под ръка, за да осигурят механичния избор на предавка.

Усъвършенстваните технологии, проектирани да направят новия Ranger Raptor комфортен и удобен на пътя и офроуд, включват системата за комуникация и забавление Ford SYNC 3, която позволява на водачите да контролират аудиосистемата, навигационната система и свързаните смартфони, като използват прости разговорни гласови команди. Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto без допълнителни такси и включва SYNC AppLink за гласово активиране на редица приложения за смартфон.

Централният 8-инчов цветен сензорен екран на системата може да се управлява с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“ и включва технология за сателитна навигация, която идва на помощ при офроуд шофиране на отдалечени локации, като дори предлага функция „трохи“ за оставяне на следа при проучване на непознати райони. Вградената модемна технология FordPass Connect осигурява свързаност в движение.

Наличен в цветове Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White и Conquer Grey с контрастни акценти в цвят Dyno Grey, агресивният дизайн на новия Ranger Raptor е воден от динамиката и функционалността.

Впечатляваща нова предна решетка, вдъхновена от първия в света високодинамичен офроуд пикап, конструиран в завод – Ford F-150 Raptor – доминира пространството между ксеноновите високоинтензивни предни фарове и монтираната над рамката система на предната броня. Предлагайки издръжливост в пустинна среда, предната броня включва и нови LED фарове за мъгла с функционални въздуховоди с въздушна завеса, които подобряват въздушния поток около каросерията.

Зашеметяващите разширени композитни предни калници са проектирани да предотвратяват щетите от офроуд употребата и позволяват по-дълъг ход на окачването и по-големи гуми. Страничните стъпала са проектирани специално да предотвратяват ударите на отскачащите камъчета по задната част на пикапа и имат отвори за отвеждане на пясъка, калта и снега.

Ranger Raptor си остава истински работен жребец. Модифицираната задна броня съдържа вграден теглич с капацитет от 2500 кг. Двете предни куки за теглене могат да поемат товар от 4635 кг, а двете задни имат капацитет от 3863 кг. Поставката за багажника с размери 1560 мм на 1743 мм е проектирана с мисъл за уикенд изследователите и може да побере офроуд мотоциклети или джет ски в допълнение към работни инструменти и материали. За удобен достъп задната врата Lift Assist използва нова сглобка с торсионни прътове, която осигурява на собственика 66% по-малко необходима сила за затваряне.

ДНК-то на Ford Performance присъства в целия интериор, който предоставя майсторска изработка, хармонични цветове и издръжливи материали за сценарии на шофиране от главната улица до големи надморски височини. Седалките с подплънки и тапицерия от премиум кожа и велур са специално проектирани за по-добро сцепление и опора при високоскоростно офроуд шофиране с двойно по-твърда възглавница за пълен комфорт.

Сините шевове и кожените акценти присъстват навсякъде. Олекотените магнезиеви пера за бърза смяна на предавките в състезателен стил са леснодостъпни до облицованата с перфорирана кожа зона за ръцете върху специалния волан, който използва централен маркер, за да помага на водачите да следят позицията му при офроуд шофиране и е щампован с логото на Raptor.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт