728 x 90

БГ пазар: Най-продаваният модел на BMW у нас е Х7

За първите 9 месеца BMW Group България е доставила общо 731 автомобила BMW и MINI, както и 68 мотоциклета BMW Motorrad. Това стана ясно по време на среща с медиите от страна на баварския производител. Пазарното представяне, повлияно от пандемията от коронавирус, бележи осезаем негативен ръст и при трите марки представлявани от BMW България. Автомобилите

За първите 9 месеца BMW Group България е доставила общо 731 автомобила BMW и MINI, както и 68 мотоциклета BMW Motorrad. Това стана ясно по време на среща с медиите от страна на баварския производител.

Пазарното представяне, повлияно от пандемията от коронавирус, бележи осезаем негативен ръст и при трите марки представлявани от BMW България. Автомобилите с марка BMW доставени на крайни клиенти са 667 или -22% спрямо същия период през предходната година. При MINI, продажбите са 64 или със 17% по-малко, в сравнение с деветте месеца на 2019 г. Търговската реализация на BMW Motorrad е 78 мотоциклета (-17%).

Детайлният анализ на продажбите потвърждава популярността на SAV автомобилите на българския пазар. Те имат около 50% пазарен дял в реализацията на BMW и заемат челни позиции сред предпочитанията на клиентите – BMW X7 (81); BMW X5 (76) и BMW X6 (64).

Голямата им популярност се дължи, както на практическите им предимства, така и на богатото многообразие от модификации и модели, които обхващат всички сегменти. Техният пазарен потенциал в условията на глобална пандемия се ограничава от затруднения в производството.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар да е налице трайна низходяща тенденция. За 9-те месеца на 2020 г. 55% от задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили BMW са с дизелов двигател, 39 са с бензинов двигател, а електрифицираните (електрически и PHEV) са общо 6% от общите продажби.

При избора на компановка, най-голям дял имат шестцилиндровите бензинови или дизелови агрегати – 49%, следвани от четирицилиндровите редови двигатели – 32%. Във високия мощностен клас 12% от клиентите избират осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови двигатели.

Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 85% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт