728 x 90

Alfa Romeo Giulia: механика на емоциите. И обратно: емоция от добра механика

Джулия е вече тук! И мъжките сърца реагират, при това – бурно! А може би и не малко от женските. Чакаме я отдавна, доста дълго вече. Но ето я най-после – пленителна, темпераментна, различна. Модерна, лека и ефирна, но в същото време непримирима като разпалена италианка. Казано накратко: Giulia e кола, най-бързият седан на тази

Джулия е вече тук! И мъжките сърца реагират, при това – бурно! А може би и не малко от женските. Чакаме я отдавна, доста дълго вече. Но ето я най-после – пленителна, темпераментна, различна. Модерна, лека и ефирна, но в същото време непримирима като разпалена италианка. Казано накратко: Giulia e кола, най-бързият седан на тази планета.

Новият модел на Alfa Romeo е лесно разпознаваем – характерен спортен силует, V-образна предна решетка с логото, издължена агресивна предница – няма начин да сбъркаш. Пътниците в купето сядат комфортно и са потопени в лукс. Но все пак целият интериор е съсредоточен в услуга на този, който кара. Ефективна и вълнуваща симбиоза между човек и машина. Пълен контрол, директно управление и мощни мотори.

Този нов модел, освен че носи всички черти на Alfa, е абсолютно нов технологично. Многото алуминий и нови материали го правят учудващо лек – почти всички варианти са под 1500 кг. Иновативната спирачна система не използва серво, а се задвижва електро-механично, подавайки нужното хидравлично налягане към спирачните дискове. Това осигурява повече контрол, изключва вибрациите от стандартните ABS-и, олекотява системата с 4 кг. и намалява с 5 метра спирачния път при скорост 130 км/ч. Настройките на активното окачване позволяват да завиваме спортно и директно, но и да се возим комфортно на правите дълги участъци, като абсорбира вибрациите от неравностите. 80% от окачването също е от алуминий, осигурява прецизно управление и най-малък в класа радиус на завиване – 10,8 метра.

И все пак сърцето на всяка Alfa е двигателят.  Най-слабият е 2.2 тубро дизел с мощност 150 к.с., който може да бъде и със 6-степенна механична скоростна кутия. Същият агрегат може да бъде избран и с други мощности – 180 или 210 коня, като съм сигурен, че повечето клиенти ще предпочетат и 8-степенната автоматична трансмисия, произведена от най-добрите в бранша – специалистите от ZF. По мои предположения най-търсена у нас би била следната конфигурация: 2.2 турбо дизел, 180 коня, с 450 Нм. въртящ момент,  8-степенен автомат. Максималната скорост е 230, а 100 км/ч се достигат за 6.8 секунди. Средният разход на нафта по каталог е 3,8 литра на 100 км пробег. Само в едно не съм сигурен: кой тип задвижване повече ще се търси – задно за повече фън или 4х4 за повече сигурност.

Бензиновите варианти са 2-литрови, с мощност 200 или 280 к.с. Но дори и случайно да не си фен на италианската марка, сърцето ти ще прескочи няколко удара, ако имаш възможност да настъпиш най-яката Giulia. Тя разполага с 2.9-литров бензинов би-турбо агрегат с мощност 510 коня, 600 Нм. и 307 км/ч максимална скорост. Ускорява до 100 за 3,9 секунди, а разходът на бензин е скромните 8,2 л./ 100 км. Това е седанът, подобрил рекорда на пистата Нюрбургринг – центърът на германската скоростна територия.

Всичко това, което ви разказвам, са все още мои предварителни впечатления и информация – колата току що ми бе статично представена в София. Предстои да карам и чак тогава ще видя дали „още с първото ми усещане ще се възпламенят всичките ми сетива“, както казват от италианския производител.

Три коли у нас вече са капарирани, между тях има и бензинова. Цените започват от 71000 лева, а най-мощният звяр, за който ви споменах, струва 155000 лева. Дизелът с 210 коня, 4х4 задвижване, автоматик и високо ниво на оборудване, излиза 92000 лева. Но, всъщност, кой ли може да каже колко струва емоцията?…

Борислав Цаков

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт