728 x 90

Volkswagen все повече набляга на икономиите

    Концернът Volkswagen подготвя преструктуриране на марката VW, тъй като основната марка очевидно не е икономически стабилна. Това беше съобщено на вестник Handelsblatt от средите на компанията. Шефът на марката Томас Шефер е потвърдил плановете и в писмо до служителите. В него се казва: „Виждаме, че нашата марка все още не е достатъчно стабилно позиционирана икономически“.

    Концернът Volkswagen подготвя преструктуриране на марката VW, тъй като основната марка очевидно не е икономически стабилна. Това беше съобщено на вестник Handelsblatt от средите на компанията.

    Шефът на марката Томас Шефер е потвърдил плановете и в писмо до служителите. В него се казва: „Виждаме, че нашата марка все още не е достатъчно стабилно позиционирана икономически“. И по-нататък: „Фолксваген е суперсилна световна марка – с велика история, милиони верни фенове, легендарни продукти и невероятно голям технически опит“, казва Шефер. „Нашата амбиция е да направим така, че марката да заблести отново“.

    Студията VW ID.2all на малък електрически автомобил дава представа за насоките в дизайна на VW и се предполага, че ще струва по-малко от 25 000 евро. Основните данни: 226 к.с., задвижване на предните колела и пробег от 450 км (WLTP).


    VW е „марка на любовта“

    Въпреки че компанията вече е положила основите на превръщането на VW в „марка на любовта“ с многобройни промени, включително студията ID.2 2All (на снимките и в галерията), Шефер заяви, че сега започва фаза 2, която е свързана с дългосрочната перспектива на марката и нейните икономически резултати. Според него темпото на трансформацията се е увеличило през последните месеци – заедно с предизвикателствата на заплахата от рецесия, геополитическите конфликти, нестабилните вериги за доставки и високите цени на суровините и енергията, и не на последно място, огромния конкурентен натиск.

    Volkswagen разшири модулния комплект за електрически автомобили MEB за предстоящия модел от начално ниво. При ID.2all задвижващият блок ще бъде разположен на предния мост.


    Фон на всичко това е и слабото развитие на маржовете. Оперативната печалба от продажбите спадна до три процента през първото тримесечие, а целта беше 6,5 процента. Съответно по-добри резултати могат да бъдат постигнати само с контрамерки.

    Икономии и синергии

    В допълнение към икономиите в областта на развойната дейност и покупките се планира по-добра интеграция с марките от концерна – Skoda, Seat и VW Лекотоварни автомобили. Това ще спести около 600 милиона евро. Положителният резултат трябва да се увеличи с поне три милиарда евро годишно.

    Като формат VW ID.2all е ориентиран към VW Polo. Студията е дълга 4,05 м, но с 1,53 м е малко по-висока от шестото поколение на класическия малък автомобил.

    Шефер обясни: „Подобна програма за ефективност е екипна работа. Тя живее благодарение на ноу-хауто, идеите и смелостта на нашите служители – във всички отдели и нива. Заедно с работническия съвет планираме да информираме служителите по прозрачен начин за актуалната ситуация.“

     Благодарение на схемата с предно предаване над и зад задния мост остава обширно пространство. VW ID.2all използва мястото под товарния под за огромно допълнително багажно отделение.

    Работническият съвет настоява за сигурност на работните места

    Първата реакция на Даниела Кавало, председател на работническия съвет, е в интранет страницата на Volkswagen. Business Insider я цитира да казва: „Силните икономически показатели на концерна в момента не позволяват да се види, че се насочваме към много трудна фаза, особено в масовия бизнес. Пазарите се забавят, конкуренцията става все по-жестока. Ето защо очаквам от Изпълнителния съвет от тук нататък да върши по-усилено тази важна работа – да обяснява нещата на служителите. Това не е задача на работническия съвет.“ Така наречената програма за ефективност, смята Кавало, е приета за сведение и сега е времето да се говори за нея. Рентабилността и сигурността на работните места трябва да са равнопоставени и общи цели.

    Класически контролни уреди като тези на първото поколение на Golf могат да бъдат възпроизведени в качеството на спомен от историята.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт