Концернът Volkswagen подготвя преструктуриране на марката VW, тъй като основната марка очевидно не е икономически стабилна. Това беше съобщено на вестник Handelsblatt от средите на компанията. Шефът на марката Томас Шефер е потвърдил плановете и в писмо до служителите. В него се казва: „Виждаме, че нашата марка все още не е достатъчно стабилно позиционирана икономически“.
Концернът Volkswagen подготвя преструктуриране на марката VW, тъй като основната марка очевидно не е икономически стабилна. Това беше съобщено на вестник Handelsblatt от средите на компанията.
Шефът на марката Томас Шефер е потвърдил плановете и в писмо до служителите. В него се казва: „Виждаме, че нашата марка все още не е достатъчно стабилно позиционирана икономически“. И по-нататък: „Фолксваген е суперсилна световна марка – с велика история, милиони верни фенове, легендарни продукти и невероятно голям технически опит“, казва Шефер. „Нашата амбиция е да направим така, че марката да заблести отново“.

VW е „марка на любовта“
Въпреки че компанията вече е положила основите на превръщането на VW в „марка на любовта“ с многобройни промени, включително студията ID.2 2All (на снимките и в галерията), Шефер заяви, че сега започва фаза 2, която е свързана с дългосрочната перспектива на марката и нейните икономически резултати. Според него темпото на трансформацията се е увеличило през последните месеци – заедно с предизвикателствата на заплахата от рецесия, геополитическите конфликти, нестабилните вериги за доставки и високите цени на суровините и енергията, и не на последно място, огромния конкурентен натиск.

Фон на всичко това е и слабото развитие на маржовете. Оперативната печалба от продажбите спадна до три процента през първото тримесечие, а целта беше 6,5 процента. Съответно по-добри резултати могат да бъдат постигнати само с контрамерки.
Икономии и синергии
В допълнение към икономиите в областта на развойната дейност и покупките се планира по-добра интеграция с марките от концерна – Skoda, Seat и VW Лекотоварни автомобили. Това ще спести около 600 милиона евро. Положителният резултат трябва да се увеличи с поне три милиарда евро годишно.

Шефер обясни: „Подобна програма за ефективност е екипна работа. Тя живее благодарение на ноу-хауто, идеите и смелостта на нашите служители – във всички отдели и нива. Заедно с работническия съвет планираме да информираме служителите по прозрачен начин за актуалната ситуация.“

Работническият съвет настоява за сигурност на работните места
Първата реакция на Даниела Кавало, председател на работническия съвет, е в интранет страницата на Volkswagen. Business Insider я цитира да казва: „Силните икономически показатели на концерна в момента не позволяват да се види, че се насочваме към много трудна фаза, особено в масовия бизнес. Пазарите се забавят, конкуренцията става все по-жестока. Ето защо очаквам от Изпълнителния съвет от тук нататък да върши по-усилено тази важна работа – да обяснява нещата на служителите. Това не е задача на работническия съвет.“ Така наречената програма за ефективност, смята Кавало, е приета за сведение и сега е времето да се говори за нея. Рентабилността и сигурността на работните места трябва да са равнопоставени и общи цели.

Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *