Само някой да не си помисли, че баварските автомобили вече няма да са спортни, ще загубят динамика или пък ще забавят внедряването на иновативни технологии. Напротив: сега е точният момент за пренастройване, преструктуриране и инвестиции в нови идеи, за да бъдат колите още по-привлекателна стока, след като пазарите отново се отпушат. Безспорно е обаче, че
Само някой да не си помисли, че баварските автомобили вече няма да са спортни, ще загубят динамика или пък ще забавят внедряването на иновативни технологии. Напротив: сега е точният момент за пренастройване, преструктуриране и инвестиции в нови идеи, за да бъдат колите още по-привлекателна стока, след като пазарите отново се отпушат. Безспорно е обаче, че тресящата ни криза, която някои анализатори сравняват с тежките времена след Втората световна война, се отразява на всички, дори на най-големите, сред които е и BMW Group.
В България ударът дойде в средата на март, което означава, че резултатите за първото тримесечие не би трябвало сериозно да са повлияни. За първите 3 месеца на 2020 г. продадените BMW автомобили са 254, което демонстрира ръст от 4% спрямо същия период на миналата година. Сериозен скок от 60% има и при мотоциклетите със същата марка, а Mini запазва нивата от 2019. Но не е така в световен мащаб. Атаката на COVID-19 тръгна от Китай в края на миналата година, а това е най-големият пазар за марките от групата. Засегнати са и доста други държави, както знаем, така че не е учудващ спада в реализациите: BMW са 20% надолу, Mini – 23,4%, Rolls-Royce – 27%, а моторите са назад с 10%.
Силата на една компания обаче в тази ситуация не би трябвало да се оценява с нейния финансов ресурс и времето, за което той ще стигне, а с възможността ѝ да се адаптира и гъвкаво и креативно да пренастрои мисленето и действията си спрямо новите условия. Баварският производител и неговите търговски подразделения, включително и у нас, го правят много активно. За първи път участвахме в едночасова онлайн пресконференция с всичките ѝ атрибути – слайдове с информация за търговски резултати и планове, дискусия да живо, въпроси и отговори. Коли за тестове от клиенти и журналисти отново вече се предоставят (слава Богу не виртуални, а реални!), но след щателно дезинфекциране и подготовка на купетата. Все повече клиенти избират вариант за приемане или предаване на автомобили на собствения им адрес. Практична и полезна за клиентите стъпка е и удължаването с 3 месеца на гаранционните срокове, във връзка с изолацията и дистанцирането през време на извънредното положение. Скоро предстои и първото онлайн представяне на нов модел. В тези времена е невъзможно това да се осъществява реално. Знаем, че и автомобилните салони по света отпадат от календара един по един.
По тази причина не можахме да видим в Женева например новата електрическа концепция BMW i4, която трябва да се появи като директен отговор на всички въпросителни, с които електрификацията ни тормози до момента. Тя ще бъде със задвижване на 4-те колела, мощност от 530 к.с. и най-после батериите ѝ ще ни осигуряват достатъчно дълъг пробег от над 600 км. Както знаем, германската компания много сериозно развива електрифицирането на гамата си, с което още веднъж показва, че гледа напред в бъдещето. А то изглежда така: ако в края на миналата година само 1 от всеки 10 коли по улиците беше електрифицирана, само до края на следващата 2021 се очаква те да са 25% от всички коли в движение, а през 2030 година предвижданията са такива да бъдат половината от автомобилите, които ползваме всекидневно.
Борислав Цаков
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *