728 x 90

BMW се променя, докато COVID-19 върлува

Само някой да не си помисли, че баварските автомобили вече няма да са спортни, ще загубят динамика или пък ще забавят внедряването на иновативни технологии. Напротив: сега е точният момент за пренастройване, преструктуриране и инвестиции в нови идеи, за да бъдат колите още по-привлекателна стока, след като пазарите отново се отпушат. Безспорно е обаче, че

Само някой да не си помисли, че баварските автомобили вече няма да са спортни, ще загубят динамика или пък ще забавят внедряването на иновативни технологии. Напротив: сега е точният момент за пренастройване, преструктуриране и инвестиции в нови идеи, за да бъдат колите още по-привлекателна стока, след като пазарите отново се отпушат. Безспорно е обаче, че тресящата ни криза, която някои анализатори сравняват с тежките времена след Втората световна война, се отразява на всички, дори на най-големите, сред които е и BMW Group. 

В България ударът дойде в средата на март, което означава, че резултатите за първото тримесечие не би трябвало сериозно да са повлияни. За първите 3 месеца на 2020 г. продадените BMW автомобили са 254, което демонстрира ръст от 4% спрямо същия период на миналата година. Сериозен скок от 60% има и при мотоциклетите със същата марка, а Mini запазва нивата от 2019. Но не е така в световен мащаб. Атаката на COVID-19  тръгна от Китай в края на миналата година, а това е най-големият пазар за марките от групата. Засегнати са и доста други държави, както знаем, така че не е учудващ спада в реализациите: BMW са 20% надолу, Mini – 23,4%, Rolls-Royce – 27%, а моторите са назад с 10%. 

Силата на една компания обаче в тази ситуация не би трябвало да се оценява с нейния финансов ресурс и времето, за което той ще стигне, а с възможността ѝ да се адаптира и гъвкаво и креативно да пренастрои мисленето и действията си спрямо новите условия. Баварският производител и неговите търговски подразделения, включително и у нас, го правят много активно. За първи път участвахме в едночасова онлайн пресконференция с всичките ѝ атрибути – слайдове с информация за търговски резултати и планове, дискусия да живо, въпроси и отговори. Коли за тестове от клиенти и журналисти отново вече се предоставят (слава Богу не виртуални, а реални!), но след щателно дезинфекциране и подготовка на купетата. Все повече клиенти избират вариант за приемане или предаване на автомобили на собствения им адрес. Практична и полезна за клиентите стъпка е и удължаването с 3 месеца на гаранционните срокове, във връзка с изолацията и дистанцирането през време на извънредното положение. Скоро предстои и първото онлайн представяне на нов модел. В тези времена е невъзможно това да се осъществява реално. Знаем, че и автомобилните салони по света отпадат от календара един по един. 

По тази причина не можахме да видим в Женева например новата електрическа концепция BMW i4, която трябва да се появи като директен отговор на всички въпросителни, с които електрификацията ни тормози до момента. Тя ще бъде със задвижване на 4-те колела, мощност от 530 к.с. и най-после батериите ѝ ще ни осигуряват достатъчно дълъг пробег от над 600 км. Както знаем, германската компания много сериозно развива електрифицирането на гамата си, с което още веднъж показва, че гледа напред в бъдещето. А то изглежда така: ако в края на миналата година само 1 от всеки 10 коли по улиците беше електрифицирана, само до края на следващата 2021 се очаква те да са 25% от всички коли в движение, а през 2030 година предвижданията са такива да бъдат половината от автомобилите, които ползваме всекидневно. 

Борислав Цаков

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт