728 x 90

Заблудата хибрид – ако няма щепсел, няма и икономия

По силата на най-новите емисионни стандарти в Европа, всеки автомобилен производител, който търгува с нови коли на континента, трябва да има ниво на вредни емисии от не повече от 95 грама СО2 на километър като осреднена стойност за цялата си моделна гама. Това трябва да се случи до края на 2020 година, а нарушителите от

По силата на най-новите емисионни стандарти в Европа, всеки автомобилен производител, който търгува с нови коли на континента, трябва да има ниво на вредни емисии от не повече от 95 грама СО2 на километър като осреднена стойност за цялата си моделна гама. Това трябва да се случи до края на 2020 година, а нарушителите от следващата година ще плащат по 95 евро глоба за всеки грам въглероден диоксид над нормата, умножено по броя на автомобилите, продадени през съответната година. Предварителните прогнози сочат санкции в размер на около 30 милиарда евро за цялата индустрия само за една година.

Сами разбирате колко тежки биха били подобни глоби, дори и за най-големите играчи на пазара. Като вторичен, но не по-малко тежък удар, идва фактът, че за първи път от доста години насам средното ниво на СО2 емисиите при голяма част от производителите върви нагоре, като това е резултат най-вече от намаленото търсене на дизелови коли, както и от покачващите се продажби на големи, тежки и лакоми високопроходими машини. Какво е решението тогава? Вариантите са няколко.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт