728 x 90

Времето за умуване изтече, до година трябва да започне строежът на магистралата през Кресненското дефиле

    "Доизграждането на автомагистрала „Струма“ трябва да бъде национална, аполитична кауза, която през 2017 год. има всички предпоставки да започне проектна своята реализация. Защото ако през 2018 г. не започне строителството на магистралата, то тогава ще имаме риска да загубим европейско финансиране и това са опасенията на хората – че ако нямаме европейско финансиране, проектът няма

    "Доизграждането на автомагистрала „Струма“ трябва да бъде национална, аполитична кауза, която през 2017 год. има всички предпоставки да започне проектна своята реализация. Защото ако през 2018 г. не започне строителството на магистралата, то тогава ще имаме риска да загубим европейско финансиране и това са опасенията на хората – че ако нямаме европейско финансиране, проектът няма да се случи, а те могат да станат реалност“, сподели министърът на регионалното развитие и благоустройството (в оставка) Лиляна Павлова по време на работна среща в Благоевград. Във връзка с това има ли опасност заради евентуални предсрочни избори да се загуби темпото на работа по чисто техническите параметри, регионалният министър в оставка изрази надежда, че никой няма да допусне това да се случи.

    „Това е проект, който е важен за безопасността на всички пътуващи и затова искрено се надявам, разчитам и всички ще се борим за това той да продължи. Администрацията и екипите, които работят, знаят какво и как да направят, така че стига да има волята и подкрепата, то, надявам се, че темпото няма да се загуби“, заяви Павлова. Вариантът за цялостното изнасяне на ЛОТ 3.2 на автомагистрала „Струма“ на изток би бил много, двойно по-скъп от варианта за разделено преминаване чрез използване на съществуващия път или други алтернативни, а също би оказал недопустимо негативно въздействие върху околната среда, коментира още тя.

    Вариантът за преминаване на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле чрез изграждане на отделно трасе, по което да минава трафикът по посока Кулата – Благоевград и запазване на съществуващото трасе за движение в обратна посока среща най-голямо одобрение и подкрепа, както на национално, така и на регионално ниво. Данните от проведеното регионално и национално изследване на нагласите и очакванията на обществото бяха представени от директорът на агенция „Екзакта рисърч груп“ Лидия Йорданова.

    В работната среща, освен министърът на регионалното развитие и благоустройството (в оставка) Лиляна Павлова, участваха още председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, областният управител на Благоевград Бисер Михайлов, кметът на Благоевград д-р Атнас Камбитов, народният представител Даниела Севеклиева, кметове на общини, кметства, представители на НПО сектор и др.

    Според проучването, проведено сред 1000 жители на национално ниво и 500 души от региона, завършването на проекта е от изключително значение за подобряване на комфорта на пътуване, пътната безопасност и създаването на нови работни места и поминък за общините, през които преминава магистралата. Хората са единодушни, че проектът ще допринесе за намаляване на тежките пътни инциденти и задръстванията, а възможността за движение с по-висока скорост ще има положителни резултати за всички пътуващи.

    Според анкетираните вариантът с т.нар. източен обход на Кресна ще е значително по-евтин и безопасен за строителство и експлоатация. Като съществен проблем хората поставят въпроса за възможността да се използваме от безвъзмездното европейско финансиране, както и дали следващо правителство би продължило строителството.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт