728 x 90

Пето издание на „Алкохолът е лош шофьор”

    – Стартира петото издание на социално-отговорната кампания на „Каменица” АД „Алкохолът е лош шофьор”– Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов откри петото й издание С официално събитие в зала „Арена Армеец” беше обявен стартът на петото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”. Инициативата се организира от „Каменица” АД и е част от дългосрочната

    – Стартира петото издание на социално-отговорната кампания на „Каменица” АД „Алкохолът е лош шофьор”
    – Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов откри петото й издание

    С официално събитие в зала „Арена Армеец” беше обявен стартът на петото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”. Инициативата се организира от „Каменица” АД и е част от дългосрочната социално-отговорна политика на компанията. Тя акцентира върху една от най-важните обществени теми, свързани с пътната безопасност – отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на пътя. Тази година „Алкохолът е лош шофьор” се провежда с подкрепата на Заместник министър-председателя и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов и на посолството на Кралство Белгия в България.
    Сред официалните гости на събитието бяха министърът на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, първият секретар на посолството на Кралство Белгия в България г-жа Катерине Раймайкерс, председателят на УС на Съюза на българските автомобилисти г-н Георги Янакиев, както и рали състезателите Петър Гьошев и Екатерина Стратиева. Водещ на събитието беше актьорът Стефан A. Щерев.
    „За мен е изключително удоволствие, че днес поставяме началото на една нова кампания, насочена към превенция и информираност при всички водачи относно последствията от употребата на алкохол. Мисля, че данните, с които разполагаме, най-добре показват, че мерките, предприети през последните години, дават резултати”, коментира по време на официалното откриване министър Цветан Цветанов. По данни на МВР съществува тенденция към намаляване на жертвите вследствие употребата на алкохол.
    "Алкохолът е основен враг в шофирането и не само. Ето защо заставам зад инициативата на „Каменица” АД", заяви Петър Гьошев. "Както винаги съм казвал, шофирането не е игра и трябва да се отнасяме към това с изключителна отговорност”, допълни още той. „Нека ценим живота, защото той е кратък и е глупаво други да страдат заради нашето безразсъдство", коментира и Екатерина Стратиева.
    "Поздравявам организаторите на тази дългогодишна инициатива за усилията в тази насока”, изрази подкрепата си към кампанията г-н Георги Янакиев – председател на СБА.
    Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” провокира Петър Гьошев и Екатерина Стратиева да влязат в една по-различна роля. Освен, че подкрепят посланието и целите на кампанията, по време на официалното събитие двамата рали състезатели бяха и ВИП шофьори на официалните гости и медии, които имаха възможността, возейки се в автомобил, да тестват специални „алкохолни” очила. Последните възпроизвеждат наличието на различен процент промили алкохол. Чрез този нестандартен тест гостите на събитието имаха възможността да усетят в напълно реална и безопасна за тях среда въздействието на алкохола.
    Пръв днес на събитието тества нестандартните очила министър Цветан Цветанов. "Човек трябва да направи теста с тези очила в трезво състояние, за да осъзнае какъв е рискът от употребата на алкохол", коментира министърът след като свали очилата.
    „Искрено се надяваме, че именно това „реално изживяване” е най-силното предимство на кампанията. Чрез него даваме възможност на аудиторията да „преживее” посланието „Алкохолът е лош шофьор” и вярваме, че така инициативата наистина ще има реален образователен ефект”, заяви по време на официалното откриване генералният директор на „Каменица” АД Драган Радивоевич.
    Подкрепа към тестовете с „алкохолни” очила, които ще са основната активност за аудиторията в страната, изказа и първият секретар на Посолството на Белгия г-жа Катерине Раймейкърс.
    „Алкохолните” очила ще могат да тестват и жителите на София, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново и Плевен, където тази година ще се проведе „Алкохолът е лош шофьор”. Кампанията разширява мащабите си и ще гостува на по-голям брой градове, като по този начин посланието за отговорна консумация на алкохол ще достигне до още по-голяма аудитория. Поради огромния интерес към тези очила до момента, тази година ще се използват повече видове, които възпроизвеждат различен процент промили – съответно от 0,4 до 0,6 промила, от 0,6 до 0,8 промила, които са за нощно виждане, от 0,8 до 1,5 промила и от 1,0 до 1,7 промила.
    Целта на тестовете с „алкохолните” очила е да даде възможност на всеки участник в инициативата да разбере как съответното количество аклохол променя реакциите му и го прави неспособен да шофира. Тестовете с “алкохолните” очила ще се провеждат в продължение на близо два месеца. Те започват в София (29 и 30 септември), след което продължават във Варна и Бургас (06-07 октомври), Плевен и Велико Търново (13-14 октомври), Стара Загора (20-21 октомври). Инициативата ще се проведе в дните събота и неделя, в централните пешеходни зони, между 16.00 и 20.00 ч.
    Тестове с „алкохолните очила” по време на събитието на 24 септември направи и актьорът Стефан А. Щерев. Седмици преди официалния старт на „Алкохолът е лош шофьор” той влезе и в роля, която не е играл пред камера до момента – тази на пътен полицай. Заедно с представители на институцията Стефан се включи в акция за проверка на алкохол и по този начин също изрази своята подкрепа към посланието на кампанията.
    Петото издание на кампанията се провежда в партньорство с Форд Мото-Пфое, Ромпетрол, верига ресторанти Fancy. Медийни партньори са Дарик радио, Dir.bg, Нова телевизия, вестниците „Труд” и „24 часа”.
    И тази година „Алкохолът е лош шофьор” продължава да работи за постигане на основната си цел, с която стартира през 2008 г. – да работи за повишаване на информираността на обществото за рисковете от шофиране след употреба на алкохол. И да допринесе за промяна в нагласата на водачите, както и за формирането на нова култура на пътя. Инициативата акцентира върху превенцията и използва по-нестандартни, ефективни и въздействащи методи на комуникация.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт