728 x 90

Euro NCAP: Първи тестове на безпилотни системи (видео)

    Европейската организация Euro NCAP съвместно с британската компания Thatcham Research, занимаваща с въпросите за пътна безопасност, проведе първи изпитания на автомобилни системи за автоматично управление. Тестовете показаха някои различия в работата на активните спомагателни функции при различните производители и определиха необходимостта от постоянно взаимодействие между водача и електрониката. Изпробвани бяха общо десет нови автомобила: Audi

    Европейската организация Euro NCAP съвместно с британската компания Thatcham Research, занимаваща с въпросите за пътна безопасност, проведе първи изпитания на автомобилни системи за автоматично управление. Тестовете показаха някои различия в работата на активните спомагателни функции при различните производители и определиха необходимостта от постоянно взаимодействие между водача и електрониката.

    Изпробвани бяха общо десет нови автомобила: Audi A6, BMW 5-Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C-Class, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla и Volvo V60. Експертите са проверили работата на адаптивния круиз контрол, системата за автоматично задържане на автомобила в лентата за движение и функцията за наблюдение на спазването на максималната скорост.

    Euro NCAP разработи серия от специални тестове, които симулират различни сценарии на специален полигон, които може да възникнат по време на шофиране по магистрала. Първият тест имитира така нареченото култивиране – при скорост над 60 км/ч кола-манекен изведнъж се появява пред тестовата кола от съседното платно.

    Освен това бе разигран сценарий, когато при включен адаптивен круиз контрол колата движеща се отпред предприема внезапно изпреварване на друго спряно превозно средство. В този случай електрониката имаше най-малко време, за да вземе решение.

    При друг тест беше проверена активната система за придържане към движение в лентата, която самостоятелно рулира, позволявайки на автомобила да остане в средата на заетия път. По-специално бе тествана степента на усилие, изисквано от водача да завърти волана, когато внезапно се появи препятствие или дупка в пътя. Експертите отбелязват, че една добра система не трябва да се "съпротивлява" на шофьора, когато прави маневра.

    Изпитанията на адаптивния круиз контрол показаха, че най-малко електрониката се меси в управлението на автомобилите от марките BMW и DS – в повечето случаи тези коли се контролират само от водача. Тесла, напротив, показа прекомерна зависимост на човека от спомагателната електроника. Останалите марки автомобили показаха баланс между действията на шофьора и изкуствените "помощници".

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт