728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Ремонтират най-разбития участък между Чирпан и Стара Загора по "Тракия" през септември

    Агенция „Пътна инфраструктура“ има готовността след средата на септември да стартира ремонтни дейности в определени участъци от близо 50-километровата отсечка на АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора. Това съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски в Сутрешния блок на БНТ. Отсечката е в експлоатация от 2007 г., но поради  лошото състояние на

    Агенция „Пътна инфраструктура“ има готовността след средата на септември да стартира ремонтни дейности в определени участъци от близо 50-километровата отсечка на АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора. Това съобщи председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски в Сутрешния блок на БНТ. Отсечката е в експлоатация от 2007 г., но поради  лошото състояние на пътното платно и в двете посоки – неравности, коловози, пропадания, скоростта на движение е ограничена до 90 км/ч, за да се повиши безопасността на движение. Терзийски уточни, че ремонтните работи ще се извършват поетапно и ще започнат от платното за Бургас. 

    Председателят на АПИ напомни, че през миналата година участъкът от АМ „Тракия“ е обследван, възложено е изготвянето на технологичен проект за ремонт на трасето, който е одобрен от Института по пътища и мостове и в момента се остойностява. По предварителни оценки ще са нужни около 60 млн. лв.

    Георги Терзийски отбеляза, че на 1 юли завърши ремонтът на петте виадукта на АМ „Тракия“ от 13-ти до 20-ти км, като изцяло е обновена и асфалтовата настилка между мостовете. С приключването на строителните работи не се затруднява летният трафик към Южното Черноморие и по същата причина с временна организация на движението в неделя беше пуснато и движението по обхода на Поморие, което също улеснява пътуващите по направлението Бургас – Слънчев бряг.

    През летния сезон ще продължат ремонтните дейности на съоръженията по АМ „Хемус“, които са абсолютно наложителни, каза още Терзийски. В тръбата за София на тунел „Витиня” имаме постоянно конструктивни изненади, което наложи препроектиране, съответно осигуряването на по-сериозни средства и това забави ремонта, коментира председателят на АПИ. Той посочи, че до момента сметката на ремонтните дейности на тунел „Витиня“ е около 40 млн. лв. Пътноподдържащото дружество „Автомагистрали” ЕАД работи много усилено до края на годината да бъде завършен ремонтът както на тунела, така и на двата виадукта след него в посока Варна, които също не са обновявани от построяването си преди 30 години.

    Напредва работата и по новите участъци на АМ „Хемус“. Независимо от това, че срокът по договор за завършване на 16,3-километровата отсечка от п. в. „Белокопитово“ до п. в. „Буковци“ е 2021 г., строителите работят много и се очаква тя да бъде готова до края на 2020 г., каза председателят на АПИ. Той добави, че доизграждането на 240 километра от АМ „Хемус“, които ще свържат построените вече участъци от София до п. в. „Боаза“ и от п. в. „Белокопитово“ до Варна е национален приоритет.

    Прочети още:
    Над 30% от колите в София са Евро 1, Евро 2 или по-стари

    Председателят на АПИ съобщи, че от въвеждането на тол системата за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона на 1 март 2020 г. досега са събрани около 50 млн. лв. В момента около 70 хил. товарни автомобила са оборудвани с устройства – бордови или GPS тракери, с което основният трафик е оборудван с автоматизирани устройства, каза той. Продадени са и над 1,4 млн. маршрутни карти за еднократни пътувания. Терзийски благодари на браншовите организации на превозвачите, които в условия на пандемия успяха да оборудват своите автомобили и така да докажат, че заедно може да се работи за ефективната експлоатация на тол системата.

     

    Autoclub.bg
    ADMINISTRATOR
    ПРОФИЛ

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget