Черната статистика в България расте, противно на усилията на автомобилните производители по света, които все повече напредват в подобряването на безопасността на превозните средства. Цифрите, които виждаме са стряскащи и пораждат повод за притеснения. Произшествията с фатален край са с 13 повече, а ранените са с 299 повече спрямо същия период през миналата 2022 година.

Черната статистика в България расте, противно на усилията на автомобилните производители по света, които все повече напредват в подобряването на безопасността на превозните средства.
Цифрите, които виждаме са стряскащи и пораждат повод за притеснения. Произшествията с фатален край са с 13 повече, а ранените са с 299 повече спрямо същия период през миналата 2022 година. Само за месец март броят на тежките произшествия се е увеличил със 120. Непрекъснато виждаме история за нов инцидент с фатален край или с тежко пострадали.
Кой е виновен?
Вина носят всички участници по родните пътища! Това се отнася както за управниците, така и за ползвателите. Пътната ни инфраструктура не подхожда на Европейска държава, асфалтовата настилка не отговаря на изискванията, а що се отнася до поддръжка на вече създадените пътища – такава не съществува.

От друга страна идва и персоналната вина на водачите. В България има много представители на две крайности – тези, които карат значително над ограничението, както и тези, които се „влачат“ със скорости почти двойно по-ниски от позволеното. Логично, резултатът от сблъсъка на тези две крайности е липсата на спокоен трафик и висока предпоставка за ПТП. Рядко може да видим хомогенно движение на много автомобили в една посока, без да станем очевидци на една от тези две крайности.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *