728 x 90

Носител на "Оскар" с клип за новия Lexus ES (видео)

Японската марка Lexus – марка, известна с лидерството си в технологичните иновации, изследва нови възможности в заснемането на филми с лансирането на „Воден от интуицията“ – рекламен клип, чийто спецарий е изцяло написан от изкуствен интелект (AI). Заснемането е дело на Кевин Макдоналд, сред чийто филми са „Последният крал на Шотландия“, биографичният „Уитни“ за Уитни

Японската марка Lexus – марка, известна с лидерството си в технологичните иновации, изследва нови възможности в заснемането на филми с лансирането на „Воден от интуицията“ – рекламен клип, чийто спецарий е изцяло написан от изкуствен интелект (AI). Заснемането е дело на Кевин Макдоналд, сред чийто филми са „Последният крал на Шотландия“, биографичният „Уитни“ за Уитни Хюстън и отличения с „Оскар“ документален филм „Един ден през септември“.

Първата в света колаборация между изкуствен интелект (AI) и известен такуми майстор има за цел се тестват границите за това как хората и машините могат да работят заедно в перфектна хармония чрез изследване на важността на интуицията при взаимоотношенията между двете страни, за да демонстрира отличителните черти на новия бизнес седан Lexus ES. Резултатът е впечатляваща кратка драма: едноминутен филм, разказващ историята на такуми майстор на Lexus, който завършва щателната си работа по автомобила и освобождава новия Lexus ES в света, единствено за да бъде отведен и заплашен с унищожение. В критичния момент системата за автоматично аварийно спиране се намесва, за да спаси ситуацията, демонстрирайки ефективността на интуитивните технологии, внедрени в автомобила.

Иновативният, творчески подход към проекта е в пълен синхрон с качествата на новия ES – автомобил, който е постоянно нащрек за незабавен отговор за намеренията на водача и непрестанно променящите се условия на пътя и трафика. Това се наблюдава на фундаментално ниво в гъвкавостта, стабилността и силата на новата платформа GA-K (Global Architecture – K) на ES, както и в интелигентаната работа на функциите на системата Lexus Safety System+. Те могат да разпознаят опасности и автоматично да инициират спиране, завиване и сигнализация за водача, за да предотвратят инциденти или да намалят последствията при възникнане на удар.

Творческата агенция The&Partnership London на Lexus работи съвместно с техническия партньор Visual Voice за създаването на сценарист с изкуствен интелект като използва IBM Watson, за да анализира редица външни аудио, текстови и визуални данни и да изведе заключения за това какво прави едно съдържание, достойно за награда, и благодарение на което изкуственият интелект може да допринесе в създаването на нишката на сценария, която може да бъде емоционално интелигентна и развлекателна за аудиторията.

За създаването на оригинална история изкуственият интелект (AI) е „трениран“ с луксозни и значими автомобилни реклами от последните 15 години, които са печелили престижните, международни творчески награди Cannes Lions. AI също така е „зареден“ с данни за емоционална интелигентност чрез видео платформата Unruly, за да „научи“ кои моменти влияят най-много на зрителите и да разбере как действията, обектите, местоположението и емоционалността биват използвани в различни комбинации и последователност, за да комуникират желаните послания.

В използването на толкова много информация за стари реклами е важно да се избегне рискът от разработване на нещо, което звучи вече познато или има твърде масов стил на изказ. Така в изкуствения интелект са добавени допълнителни данни за марката Lexus, както и ръководството за проекта, за да се запази оригинален сценарият, както и тонът на марката.

Макдоналд веднага е заинтригуван от концепцията и разпознава нуждата от различен от конвенционалния подход за филма: „Когато ми връчиха сценария бях убеден в потенциала му, заради мелодрамата в историята. Фактът, че изкуственият интелект (AI) „дава“ чувствителност на приятелска машина, го поставя в бойна ситуация, а след това бягството към залеза беше толкова емоционален отговор, от това което е всъщност дигиталната платформа. Очарователно простичкият начин, по който изкуственият интелект (AI) пише историята беше едновременно впечатляващ в интерпретацията на човешката емоция, но и все още не достатъчно очакван, за да придаде на филма ясно нечовешко въздействие.“

Алекс Нюланд, съосновател на Visual Voice, каза: „Проектът беше едновременно силно предизвикателен и дълбоко впечатляващ и се радвам, че имах привилегията да бъда част от него. От самото начало беше почти невъзможно да се знае какво ниво на качество или разбираемост е възможно да се създаде от изкуствения интелект (AI). Изключително удовлетворяващо и вълнуващо е да се наблюдава довеждането на проекта до такъв богат завършек. Вярваме, че този проект придвижва съдържанието, създадено от изкуствен интелект, към началото на истински, самостоятелни творчески заслуги.“

За да се фокусира по-точно върху „интуитивния“ аспект от историята, изкуственият интелект (AI) допълнително е „обучен“ с интелигентност от проведен експеримент по поръчка на MindX, звеното за приложни науки към Новия Южноуелски университет в Австралия. Проучването изследва причините, които правят човека интуитивен и как хората с високо ниво на интуиция реагират на реклами за автомобили.

Резултатът е сценарий, богат на истинска човешка емоция, неразличим от такъв, написан от човек и добавящ някои неочаквани детайли. Например, изкуственият интелект (AI) придава на характера на автомобила съзнание и изненадваща емоционална дълбочина, като в същото време третира човешкото поведение, като например навика да се наблюдават разгръщащи се бедствия от безопасно разстояние, със степен на здравословен цинизъм.
 
Дейв Бедууд, творчески партньор в The&Partnership разкри: „Мислех, че ще пиша реклама с помощта на изкуствен интелект (AI). Вместо това, изкуственият интелект пое нещата и написа целия сценарий – машина, която разказва историята за оживяваща машина. Работата на изкуствения интелект до днес е била интересна, заради самия процес; това се е получавало, защото крайният продукт е добър по свой собствен начин.“

Винсент Табел, старши мениджър комуникации и марки в Lexus Европа, сподели: „В Lexus обичаме да излизаме извън технологичните и дизайн граници и именно заради това искахме да направим нещо напълно различно – първото в света – за премиерата на новия Lexus ES. ES е едновременно интуитивен и иновативен, затова искахме и рекламата да отразява това. Филмът, който се получи като резултат, надмина очакванията ни за възможностите на изкуствения интелект (AI) – от неговата креативност до човешката му емоция.“

Рийс Медуей, специалист Медии и развлечения за Великобритания в Ирландия в IBM Watson, обобщи: „Поздравихме Lexus, Visual Voice и The@Partnership за това, че са първите дръзнали да пробват силата Watson AI и аналитичните данни като трамплин за творчески процес. Магията на сторителинга (разказването на истории) винаги ще придобие живот в човешкия креативен процес, а използвайки Watson за идентифициране на общите атрибути за достойна за награди творческа работа, е пример за това как човекът и машината ще си партнират в ерата на изкуствения интелект (AI). За мен беше привилегия да съм част от този процес.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт