728 x 90

69% от българите пият поне по едно кафе на ден

69% от пълнолетното население на страната пие поне по едно кафе на ден. Други 11% консумират между 1 и 4 кафета седмично. Това сочат резултатите от социологическо проучване на агенция „Тренд“ относно навиците за консумация на кафе и кафе културата в България, проведено през октомври по поръчка на АмРест Кофи (представител на световноизвестната верига Starbucks

69% от пълнолетното население на страната пие поне по едно кафе на ден. Други 11% консумират между 1 и 4 кафета седмично. Това сочат резултатите от социологическо проучване на агенция „Тренд“ относно навиците за консумация на кафе и кафе културата в България, проведено през октомври по поръчка на АмРест Кофи (представител на световноизвестната верига Starbucks за България).

Повече от половината (58%) от анкетираните смятат, че сънародниците ни „много обичат да пият кафе“, а други 34%, че по-скоро обичат да пият кафе. Едва 1% посочват, че българите по-скоро не обичат да пият кафе.
 
Проучването затвърди и мнението, че кафето е неизменна част от комуникационната култура на българина, като „да пием по кафе“ е станало нарицателно за среща с приятели. На въпроса „А с кого вие лично обичате да пиете кафето си?“ най-голям е делът на приятелите – 26%.

Това е особено видно при младите хора на възраст 18-29 г. – 45% от тях посочват, че обичат да пият кафето си с приятел. Близо ¼ от запитаните (23%) посочват, че пият кафето си в компанията на половинката си.

Делът на хората, които предпочитат да консумират кафе сами е 15%, като най-често този отговор се среща при хората над 60 години. Българите са традиционалисти по отношение на вида кафе, което консумират, но не са малко и тези, които обичат да експериментират с нови вкусове и аромати – 34%.

„Хората в България все повече се интересуват от различни видове кафе. Клиентите знаят, че при нас могат да поръчат не само популярните еспресо или Caffe Americano, но и сезонно кафе, приготвено със специфичен метод на извличане – например френска преса и vacuum pot. През 2019 г. се засили тенденцията и за консумация на студено кафе. Българите не бяха свикнали да пият студено извлечено кафе, но то става все по-популярно. Най-младите ни клиенти – ученици и студенти, харесват нашето специално Frappuccino. Хит е легендарното Pumpkin Spice Latte, а от средата на ноември звездите на сезона са Toffee Nut Latte, Gingerbread Latte, Toasted Marshmallow Hot Chocolate. Всички гости на Starbucks могат да се насладят както на емблематичните напитки на веригата, приготвени с кафе 100% арабика, така и на иновативните сезонни предложения“ – коментира Иван Георгиев – регионален мениджър на Starbucks България.

Коледният дух определено вече е завладял Starbucks и това личи не само по ароматните сезонни напитки, но и по новите опаковки и емблематичните червени чаши на бранда. Празничното настроение се допълва и от баристите на Starbucks, които по традиция слагат празнични червени престилки през месеците до Нова година.

Лимитираната серия на легендарната червена чаша във вариант за многократна употреба дава възможност на всички кафе любители не само да опитат любимите си вкусове и аромати, но и да направят нещо повече за отговорното опазване на околната среда. И още една добра новина за ценителите на освежаващата напитка – във всичките 14 заведения на Starbucks вече е наличен коледният бленд за годината, който е специално отгледан и отлежавал пет години сорт Суматра с несравним, богат и дълготраен вкус.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт