728 x 90

Новият Honda Jazz Hybrid с технологии, вдъхновени от Формула 1

Дебютът на новия Jazz предстои по-късно през тази година. Моделът ще бъде задвижван от иновативна хибридна технология на Honda, вдъхновена от състезателните писти. Марката прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата за хибридно задвижване във Формула 1, за да подобри енергийната ефективност на новата си хибридна система e:HEV.  Най-актуалната разработка на

Дебютът на новия Jazz предстои по-късно през тази година. Моделът ще бъде задвижван от иновативна хибридна технология на Honda, вдъхновена от състезателните писти. Марката прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата за хибридно задвижване във Формула 1, за да подобри енергийната ефективност на новата си хибридна система e:HEV. 

Най-актуалната разработка на Honda в областта на Формула 1, наречена RA620H, ползва изключително икономичен 6-цилиндров двигател с вътрешно горене и работен обем от 1600 куб. см, комбиниран със система за възстановяване на енергия (Energy Recovery System).

Усъвършенстваните хибридно-електрически технологии ефективно рециклират произведената при прилагане на спирачно усилие и изхвърляне на отрабитили газове енергия, за да генерират допълнителна мощност при ускоряване и по този начин да компенсират така нареченото „изоставане“ на турбокомпресора. През последния сезон системата Honda Hybrid Power Unit помогна на партньорските отбори Aston Martin Red Bull Racing и Scuderia Toro Rosso (известен още като Scuderia AlphaTauri) да постигнат три победи и шест подиума. 

По време на състезанията инженерите от Honda Formula 1 непрекъснато преценяват и променят съотношението между възстановената и излъчената от хибридната система енергия, за да оптимизират работата на двигателя. Опитът, който придобиха, извличайки оптималните ефективност и дебит на мощността, вдъхнови Honda да разработи пълна гама от хибридните агрегати e:HEV за своите серийни автомобили. 

Най-скоро представеният модел, който работи именно с тази технология, е новият Jazz. Неговата хибридна система e:HEV рециклира енергия и я използва, за да зареди батерията и да подпомага двигателя за още по-добро представяне, за още по-плавно превключване между отделните режими и за максимална ефективност.

Системата e:HEV е напълно нова за Jazz и е настроена така, че да осигури оптимална икономия на гориво, съчетана с приятно шофиране. Състои се от два компактни, но мощни електромотора. Свързани са чрез интелигентен блок за контрол на мощността към 1,5-литров бензинов двигател DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Всички тези агрегати работят изключително хармонично заедно, за да осигурят плавно и директно управление. 

За да достави истински удовлетворяващо изживяване зад волана на Jazz и отлична енергийна ефективност, хибридната система e:HEV е с три режима на управление: 

  • Електрически (EV): литиевойонната батерия подава мощност директно към задвижващия електромотор
  • Хибриден: двигателят с вътрешно горене осигурява мощност за електромотора генератор, който на свой ред захранва задвижващия електрически агрегат
  • Режим двигател с вътрешно горене: бензиновият силов агрегат се свързва с колелата чрез блокиращ съединител и подава тяга директно към тях

В повечето случаи при шофиране в града се постига оптимална енергийна ефективност посредством безпроблемно преминаване от електрически към хибриден режим. На магистрала е актуален режимът на двигателя с вътрешно горене, подпомаган при необходимост от допълнителна мощност при ускоряване от задвижващия електромотор. При движение в хибриден режим излишната мощност от бензиновия двигател може да послужи за дозареждане на батерията чрез електромотора генератор. Електрическият режим се активира при намаляване на скоростта, като в този случай излишната енергия при спиране се трупа в батерията.

Вместо да използва конвенционална трансмисия, Jazz е оборудван с новоразработената eCVT с шест фиксирани предавки и електронен контрол. Тя създава директна връзка между подвижните компоненти. Резултатът е плавно и уверено предаване на въртящия момент с усещане за линейно управление при ускоряване, независимо от актуалния режим.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт