728 x 90

Dacia с нов мотор LPG ECO-G за цялата гама

    Dacia представи нов двугоривен (бензинов и LPG) двигател TCe 100 ECO-G, който ще се предлага за Duster, Sandero, Logan и Logan MCV. Този двигател подобрява производителността, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите. Dacia е единственият автомобилен производител, предлагащ пропан-бутан за цялата си гама модели, под името ECO-G. ECO-G е доказано лесно, достъпно

    Dacia представи нов двугоривен (бензинов и LPG) двигател TCe 100 ECO-G, който ще се предлага за Duster, Sandero, Logan и Logan MCV. Този двигател подобрява производителността, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите.

    Dacia е единственият автомобилен производител, предлагащ пропан-бутан за цялата си гама модели, под името ECO-G. ECO-G е доказано лесно, достъпно и икономично за използване решение, което отговаря на нуждите на клиентите на марката Dacia.

    TCe 100 ECO-G се предлага за Duster от края на януари 2020 г. на цена от 29 470 лв. с ДДС. Новият трицилиндров турбиниран двигател TCe 100 ECO-G вече е наличен за Dacia Duster, Sandero, Logan и Logan MCV.

    Той предлага подобрена производителност с максимален въртящ момент от 170 Нм от 2000 об./мин., което позволява гъвкава употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите. ECO-G двигателят отделя около 10% по-малко CO2 емисии от еквивалентен бензинов двигател. ECO-G е името, дадено на двугоривните (бензин и LPG) двигатели, предлагани за всички модели от гамата Dacia: TCe 100 ECO-G за Duster, Sandero, Logan, Logan MCV и SCe 110 ECO-G за Lodgy и Dokker.

    Dacia предлага гамата си двугоривни модели на конкурентни цени, без да прави компромис с надеждността (без допълнителни разходи в сравнение с еквивалентна бензинова версия). Цената на пропан-бутан горивото е значително по-достъпна (до повече от половината от цената на литър бензин или дизел). Ако средният разход на LPG двигател е малко по-висок, общият разход на гориво на километър се намалява с до 30% в сравнение с бензинов двигател и до 8% в сравнение с дизелов двигател.

    Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км. Бензинът може да се намери във всички станции за зареждане, а пропан-бутанът присъства в 1 станция за 4 средно в Европа и в почти 80% от станциите в България.

    В допълнение Dacia ECO-G автомобилите имат достъп до подземни паркинги благодарение на безопасната си система, включваща предпазен клапан, възвратен клапан и ниво на пълнене, ограничено до 80%, и не са засегнати от ограниченията за движение в случай на високи нива на замърсяване на въздуха. Интеграцията на пропан-бутан в автомобилите Dacia е операция, извършвана директно в завода.

    За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология. Още от своя дизайн, бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан.

    Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин. Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.

    Пълненето на резервоара също е бързо и лесно (само 2 минути). Друга силна страна на тази система е, че обемът на багажника остава същият (резервоарът за пропан-бутан е инсталиран на мястото на резервната гума).

     

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт