728 x 90

Фамилни връзки: Този дизелов двигател се ползва от 10 марки

DLD – едно съкращение, което надали ви говори кой знае колко. Зад него обаче се крие семейство от двигатели, които през последните две десетилетия са намирали място под предния капак на редица европейски модели. Агрегатите от DLD са разработени в партньорство между британското подразделение на Ford и френския концерн PSA. Създаването им започва през 1998

DLD – едно съкращение, което надали ви говори кой знае колко. Зад него обаче се крие семейство от двигатели, които през последните две десетилетия са намирали място под предния капак на редица европейски модели.

Агрегатите от DLD са разработени в партньорство между британското подразделение на Ford и френския концерн PSA. Създаването им започва през 1998 година, а в гамата влизат само компактни дизелови мотори с четири цилиндъра.

Поради различните и понякога доста сложни и изненадващи връзки между отделните автомобилни компании, двигателите DLD се срещат в модели на общо десет различни марки. Това са Ford, Peugeot, Citroen, DS, Toyota, Opel, Volvo, Mazda, MINI и Suzuki.

Приложенията са много и включват три различни по работен обем версии – 1.4, 1.5 и 1.6 литра. Към същата гама спада и 1.8 TDCI на Ford, но той е самостоятелна разработка на фирмата и няма връзка с другите агрегати.

През годините мотори от това семейство са попадали във Ford Fiesta, Citroen C1, Berlingo, Peugeot Rifter, 208, Volvo S40 и V50, Toyota ProAce, MINI Coper SD, Suzuki SX4 и много други. Пълен списък с приложенията можете да откриете на този линк.

В различни версии с различна мощност (в момента до 130 к.с.) агрегатите от това семейство се произвеждат и до ден днешен, като отговарят на актуалните емисионни норми Евро 6.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт