728 x 90

Dacia Duster Extreme TCe 100 Eco-G 4×2

    Популярността на моделите на Dacia и конкретно на всъдехода Duster не престава да расте и на фона на тенденциите в автомобилната индустрия изглежда абсолютно заслужена от всяка една гледна точка. Разбира се, във френско-японския концерн няма как да направят невъзможното и съответно продуктите на Dacia не бяха подминати от повсеместното увеличаване на цените на новите

    Популярността на моделите на Dacia и конкретно на всъдехода Duster не престава да расте и на фона на тенденциите в автомобилната индустрия изглежда абсолютно заслужена от всяка една гледна точка. Разбира се, във френско-японския концерн няма как да направят невъзможното и съответно продуктите на Dacia не бяха подминати от повсеместното увеличаване на цените на новите автомобили, моделите на Dacia продължават да се отличават със съотношение цена-качества, което продължава да бъде на практика без конкуренция. Във времена, когато всички обещават много, а клиентът получава… нека се изразим така, не точно това, за което е платил, в Dacia продължават традицията да бъдат радващо честни с купувачите на техните автомобили и на практика им предлагат дори повече, отколкото предполага цената на продукта.

    Duster, чието второ поколение вече се намира във втората половина на жизнения си цикъб, е модел, който надали има нужда от представяне – моделът с увеличен клиренс и добра проходимост е сред любимците не българската публика, а и един от най-продаваните автомобили в своя сегмент из цяла Европа. За радост на своите фенове, моделът продължава да се предлага с двойно задвижване и страхотния 1,5-литров турбодизел, който е едновременно икономичен, надежден и пъргав.

    Като алтернатива на дизела другият любимец на почитателите на икономиите се предлага трицилиндровият TCe 100 Eco-G, който работи на бензин и пропан-бутан и може да се комбинира единствено с предно задвижване и механична скоростна кутия с шест степени. Изпробвахме този вариант в комбинация със специалното оборудване Extreme, което се отличава с тъмно сиво лаково покритие и контрастиращи елементи в оранжево – оцветените в портокалов нюанс елементи могат да бъдат открити и в интериора на автомобила и определено разведряват прагматичната атмосфера на Duster. Серийните рейки на покрива също носят специални емблеми, а 17-цоловите колела са решени в черно. Оборудването е доста богато и включва инфо-развлекателна камера, 360-градусова система от камери за наблюдение на периметъра около автомобила, климатроник, USB портова за пътниците на втория ред и доста други удобства.

    Позицията на седене, обзорът от мястото на водача и ергономичността зад волана не дават никакви поводи за критика – истината е, че макар да не ви глези с нищо, Duster е от онези автомобили, с които свиквате почти моментално и в които се чувствате удобно дори след изминаването на много километри – а това е доста по-важно от лъскавата опаковка и безсмислените или поне рядко използвани екстри, не смятате ли? Макар да не е снабден със задвижване на четирите колела, моделът подобно на останалите версии може да се похвали с клиренс над 20 сантиметра, високопрофилни гуми и окачване, пригодено за безпроблемно шофиране по всякакви терени, така че и при този автомобил усетихме привилегията от това да не се налага постоянно да се съобразяваме със състоянието на пътната настилка – Duster Extreme TCe 100 Eco-G 4×2 осигурява много добър комфорт на возене без значение от откровените свинщини от страна на фирмите по поддръжката на родните пътища, а при нужда се справя и с леки до дори средно тежки пресечени терени.

    Под предния капак работи еднолитров трицилиндров бензинов мотор с максимален въртящ момент от 170 Нм и мощност 100 конски сили на LPG и 91 к.с. на бензин. Излишно е да уточняваме, че тези характеристики не превръщат Duster в спортна машина, която няма търпение да атакува яростно следващия завой по пътя си или да развие висока скорост за умопомрачително кратко време, но задвижването при наличието на малко търпение и умения от страна на водача и достатъчно, за да осигури безопасно и безпроблемно придвижване на произволни разстояния. А имайте предвид, че въпросните разстояния при този автомобил могат да бъдат огромни с едно зареждане, тъй като от Dacia съчетават 49-литровият резервоар са пропан-бутан със стандартния бензинов резервоар с вместимост 50 литра, което при среден разход по време на теста от около осем на сто на пропан-бутан и около 6-7 на сто на бензин, се равнява на пробег от около 600 км на газ и още поне 700 км на бензин, тоест общият автономен пробег при пълно зареждане с двата вида гориво надхвърля 1300 километра. Както подабава за Dacia, цените са изключително конкурентни а и базовият Duster Extreme стартира от малко над 38 000 лева.

    ЗАКЛЮЧЕНИЕ

    Extreme прибавя към добре познатите качества на Duster отличителен стил и добре подбрано допълнително оборудване на разумна цена. Вариантът TCe 100 Eco-G се отличава с нисък разход, изгодни експлоатационни разходи при шофиране предимно на пропан-бутан и възможност за постигане на огромен автономен пробег при пълно зареждане и с двата типа гориво.

    Източник: AMS.bg

    Прочети още:
    BMW M240i xDrive Coupé: Последният мохикан

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *