728 x 90

Дакар 2016: Кои са фаворитите в маратона?

Най-голямото офроуд състезание в света – рали „Дакар” стартира днес от Буенос Айрес, а организаторите успяха да привлекат изключително много звезди, които ще осигурят на феновете невероятни емоции в следващите две седмици. Днес предстои и прологът, който ще определи реда на стартиране на мотоциклетистите за утрешния първи етап, потеглящ от Росарио, а 13-те етапа на

Най-голямото офроуд състезание в света – рали „Дакар” стартира днес от Буенос Айрес, а организаторите успяха да привлекат изключително много звезди, които ще осигурят на феновете невероятни емоции в следващите две седмици. Днес предстои и прологът, който ще определи реда на стартиране на мотоциклетистите за утрешния първи етап, потеглящ от Росарио, а 13-те етапа на територията на Аржентина и Боливия ще са изключително трудни с оглед на лошото време, което се очаква в следващите дни.

За участие в рали „Дакар 2016” са заявени 143 мотоциклетиста, 110 автомобила, 55 камиона и 46 ATV пилоти. И битката във всяка една категория ще е много интересна.

При моторите отказването на Марк Кома оваканти титлата за тази година, а претендентите са няколко, при това все сериозни. Естествено, пътят към победата в рали „Дакар” минава и през битката кой да е №1 в тима на КТМ. Факт е, че за последните 10 години развитието на мотоциклетистите, участващи в „Дакар” мина под сянката на звездите Сирил Депре и Марк Кома и сега без тях битката ще е по-интересна.

Със сериозен шанс да се наложи като №1 в КТМ е Тоби Прайс, но също така за лидерската позиция ще се борят и Жорди Виладомс, Матиас Валкнер, Давид Кастьо, Оливие Пен, Стефан Свитко и Сам Съндерланд. Срещу КТМ ще се бори тимът на Honda, като през миналата година Кома се оказа единственият, който успя да се пребори с лидера на отбора Паулу Гонсалвеш. Атаката му ще бъде подкрепена от Хоан Бареда, който е изключително бърз, но миналата година извади лош късмет и остана 17-и, въпреки че беше начело след първата половина ралито.

Yamaha ще разчита на Елдер Родригеш и Франс Верховен, чиито амбиции надхвърлят място в Топ 10, а чилиецът Пабло Куинтанила ще води атаката на Husqvarna. Изключително интересно ще е и при автомобилите, където фаворитите не са се променили в последните четири години – Mini и X-Raid, а двукратният победител в надпреварата Насър Ал-Атия ще защитава титлата си от 2015 година. Естествено, шансове за победа има и №2 в Mini Нани Рома, а съставът на марката беше попълнен от рали звездата Мико Хирвонен.

През миналата година завръщането на Peugeot в Дакар се оказа неуспешно и сега 2008 DKR е сериозно преработен, а пилотите са само звезди: Стефан Петерханзел, Сирил Депре, Карлос Сайнц и дебютантът Себастиен Льоб, който има девет световни рали титли. Ал-Атия обаче прогнозира, че нито един от прототипите на Peugeot няма да стигне до финала, но очаква френският тим да започне много силно ралито.

Южноафриканската звезда Жинел де Вилер е начело на тимът на Toyota, като той вече има победа в Дакар – през 2009, а с Toyota има две втори места, едно трето и едно четвърто, така че може би вече е дошло време за голямата изненада и победа на Де Вилер срещу тимовете на Mini и Peugeot. Тук също има звезда от класическите ралита – Мартин Прокоп ще кара един от автомобилите на Toyota.

При камионите битката отново ще е всички срещу КАМАЗ. При руснаците смяната на поколенията пилоти върви успешно – Владимир Чагин и Фирдаус Кабиров се оттеглиха, а на тяхно място дойдоха Едуард Николаев, Андрей Каргинов и Айрат Мардеев, като и тримата имат по една победа в „Дакар”. Сега един от тях ще може да дръпне напред, ако успее да спечели.

Конкуренцията се очаква да е основно в лицето на Алеш Лопрайс и Жерар де Рой. За този „Дакар” двамата се събраха в един отбор, след като им стана ясно, че по отделно не са достатъчно силни, за да спечелят срещу КАМАЗ, въпреки победата на Де Рой през 2012 година. Миналата година Лопрайс успя да изпревари един от камионите на КАМАЗ и завърши четвърти, а сега той и Де Рой ще се състезават с Iveco.

Начело на тима на MAN ще е опитният холандец Ханс Стейси, който се раздели с Де Рой и Iveco и дори обяви, че слага край на кариерата си, но един тест в Африка с MAN успя да промени мнението му.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт