За сезон 2021 колите във Формула 1 ще получат съвсем нов аеродинамичен пакет, който ще използва т.нар. „граунд ефект”, т.е притискащата сила ще се създава по съвсем нов начин. Заради акцента върху крилата в последните десетилетия, преследването на автомобилите на малко разстояние във Формула 1 много трудно. Но „граун ефектът” използва затварянето на пространството под
За сезон 2021 колите във Формула 1 ще получат съвсем нов аеродинамичен пакет, който ще използва т.нар. „граунд ефект”, т.е притискащата сила ще се създава по съвсем нов начин. Заради акцента върху крилата в последните десетилетия, преследването на автомобилите на малко разстояние във Формула 1 много трудно.
Но „граун ефектът” използва затварянето на пространството под пода на колата, промяната на налягането и скоростта на въздушните потоци чрез т.нар. „тунели на Вентури”, които дават огромно сцепление.
Тази концепция се появява за първи път във Формула 1 в края на 70-те години, благодарение на Lotus, но е забранена през 1983, тъй като скоростите в завоите стават опасно високи.
Никола Томбазис, който е начело на комисията за едноместни автомобили на ФИА потвърди, че „граунд ефектът” ще бъде допълнен и от дифузьор, за още по-добро притискане.
Когато притискането се осигурява по този начин, аеродинамиката на предната кола няма негативно влияние върху автомобила отзад и това позволява много по-оспорвани битки на пистата. За да се постигне този ефект ще се използва и като цяло по-семпъл аеродинамичен пакет.
Според последните изследвания, сегашните коли във Формула 1 губят около 45% от аеродинамичното си притискане, когато са на две дължини зад друг автомобил. Симулациите показват, че по новите правила загубите на притискане ще са между 5 и 10 процента.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *