728 x 90

Какви са заплатите на пилотите във Формула 1

    Заплатите на звездите от Формула 1 е една от темите, които редовно изскачат на бял свят преди началото на новия сезон и 2019 не е изключение. Естествено, отборите в световния шампионат не дават официални данни за това колко плащат на пилотите и информацията за това винаги е неофициална. Извън тези пари са премиите и бонусите

    Заплатите на звездите от Формула 1 е една от темите, които редовно изскачат на бял свят преди началото на новия сезон и 2019 не е изключение. Естествено, отборите в световния шампионат не дават официални данни за това колко плащат на пилотите и информацията за това винаги е неофициална. Извън тези пари са премиите и бонусите за победи, точки и спечелване на титлата, както и приходите от спонсори и рекламодатели – на пилотите или на отборите.

    Последната селекция дължим на сайта racefans.net, който събра информация за това какви са заплатите на пилотите за 2019 година.

    За поредна година №1 в тази класация е Люис Хамилтън – предполага се, че 5-кратният световен шампион ще получи 35 милиона долара за този сезон, като толкова ще е и заплатата му за догодина – последният сезон по настоящия му договор с Mercedes.

    Малко по-назад е първият пилот на Ferrari Себастиан Фетел с 30 милиона долара, като двамата с Хамилтън имат сериозен аванс пред съперниците си.

    Третата позиция е за Макс Верстапен в Red Bull с 16 милиона долара, следван от бившия си съотборник Дениъл Рикардо, който подписа за 2 години с Renault срещу 15 милиона долара на сезон. Другият пилот на Renault Нико Хюлкенберг пък кара за 10 милиона долара на година.

    След това идват Валтери Ботас (Mercedes, 8 милиона долара), Ромен Грожан (Haas, 7 милиона долара) и двама пилоти, които карат за по 5 милиона на година: Кими Райконен (Alfa Romeo) и Серхио Перес (Racing Point).

    4 милиона долара на сезон получават новите пилоти на McLaren и Ferrari Карлос Сайнц и Шарл Льоклер, а по 3 – Кевин Магнусен (Haas) и Ланс Строл (Racing Point).

    За разлика от Верстапен, Red Bull плаща по-скромно на другите си пилоти – завръщането на Даниил Квят в Toro Rosso е оценено на 2 милиона долара на сезон, толкова ще получава и Пиер Гасли в първата си година в „големия” отбор на Диди Матешиц.

    Антонио Джовинаци (Alfa Romeo) и Роберт Кубица (Williams) се връщат във Формула 1 за по 1 милион долара на сезон, а на дъното на класацията са новаците Ландо Норис (McLaren), Алекс Албон (Toro Rosso) и Джордж Ръсел (Williams) с годишна заплата в размер на 500 000 долара всеки.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт