Бившият съотборник на легендата Айртон Сена в McLaren Герхард Бергер заяви, че Люис Хамилтън е единственият пилот, който той поставя на едно ниво с бразилеца. Години наред покойният трикратен световен шампион е смятан за най-добрият пилот в историята на Формула 1, а Люис дебютира в световния шампионат с шлем, чийто цвят беше сходен с този
Бившият съотборник на легендата Айртон Сена в McLaren Герхард Бергер заяви, че Люис Хамилтън е единственият пилот, който той поставя на едно ниво с бразилеца.
Години наред покойният трикратен световен шампион е смятан за най-добрият пилот в историята на Формула 1, а Люис дебютира в световния шампионат с шлем, чийто цвят беше сходен с този на каската на Сена – идолът от детските години на Хамилтън.
Британецът успя да задмине Сена по успехи – той вече има 5 световни титли и 75 победи, а още през 2017 Люис изпревари Айртон по броя спечелени квалификации.
Бергер беше съотборник на Сена в McLaren, когато той спечели две от трите си титли – през 1990 и 1991. Австриецът призна, че е впечатлен от доминацията на Люис в последните години – четири световни титли в пет сезона.
„Всички са ме питали как ще сравня един или друг пилот с Айртон – заяви Бергер. – Винаги през годините съм казвал следното: „Не виждам никого, който да е близо до нивото на Айртон”. Но Люис е първият пилот, когото поставям на същото ниво като Сена.
„Люис е изключително бърз. Той прави доста по-малко грешки спрямо останалите пилоти. Но това, което най-много ме впечатлява е, че той е все още мотивиран след толкова много успехи, готов е да се бори, но не на всяка цена.
„Хамилтън не рискува излишно, просто чака момента си, казва си: „Добре, ще съм втори, ще взема точките”. Справя се отлично с по-сложната игра и в момента изглежда непобедим.
„Според мен, в основата на титлите на Mercedes в последните години е представянето на Люис и на мотора на компанията. Двигателят им е изключителен, да. Но Люис, на мокро, на бърза писта, на улично трасе, в квалификациите, винаги е в челото и се бори за победата.
„Той вече има пет световни титли, печели състезание след състезание. Да, той кара най-добрата кола с най-добрия двигател, но също така той е и най-добрият пилот – определено най-добрият, при това с голям аванс.”
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *