728 x 90

ФИА промени правилника заради Алонсо

    Докосването на автомобила с крик вече ще се зачита като начало на обслужването в бокса Гран при на Саудитска Арабия ще остане в историята като надпреварата, в която Фернандо Алонсо се качи за стотен път на подиума във Формула 1. Веднага след церемонията обаче рейс контролът обяви, че испанецът е наказан с десет секунди и третото

    Докосването на автомобила с крик вече ще се зачита като начало на обслужването в бокса

    Гран при на Саудитска Арабия ще остане в историята като надпреварата, в която Фернандо Алонсо се качи за стотен път на подиума във Формула 1. Веднага след церемонията обаче рейс контролът обяви, че испанецът е наказан с десет секунди и третото място отиде в ръцете на Джордж Ръсел.

    Двукратният световен шампион допусна грешка при позиционирането на своя автомобил на решетката, което му донесе пет наказателни секунди.  Той изтърпя санкцията при спирането в бокса, но Mercedes информира рейс контрола, че един от механиците на Aston Martin е докоснал автомобила му в петсекундния период, в който обслужването на пилота е забранено.

    Именно тази грешка в бокса доведе и до второ наказание за испанеца, което добави десет секунди към крайния му резултат. Aston Martin обаче оспорва санкцията, тъй като в правилника се забранява работата по автомобила, но не и докосването му. ФИА уважи протеста на екипа от Силвърстоун и трофеят за третото място отново отиде в ръцете на Алонсо.

    Целият хаос около наказанието на двукратния шампион и двукратната корекция на резултатите от Саудитска Арабия провокираха ФИА да разсяни как ще се прилага правилника оттук нататък. Промяната дойде преди началото на Гран при на Австралия и влиза в сила още този уикенд. 

    „За да има яснота и до второ нареждане се смята, че физическото докосване на автомобила или пилота с ръка, инструменти или оборудване (включително предни и задни крикове) по време на такова наказание ще се счита за работа (по автомобила)“, гласи решението на ФИА.

    Използването на въдуходувки за охлаждане на термично натоварените компоненти по автомобила обаче няма да се зачита като нарушение, гласи второто уточнение от страна на ФИА. Третото е, че при две или повече наказания те могат да се изтърпят в рамките на един бокс. При 5+10 секунди например, механиците трябва да изчакат общо 15, за да започнат да обслужват автомобила.

    Федерацията направи и още една промяна в правилника преди третия кръг за сезона. Очертанията на стартовата решетка, с които пилотите трябва да се съобразяват, ще бъдат с 20 см по-широки. Наказанието на Алонсо в Саудитска Арабия дойде именно заради пресичането им, а преди това в Бахрейн Естебан Окон получи аналогичната санкция.

    От този уикенд нататък широчината на очертания ще бъде 2,50 метра, а не 2,30 както досега. ФИА ще въведе и нова централна линия за ориентир на пилотите. 

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт